KvK-nummers vermelden bij bedrijven?

Dag allemaal,

De laatste tijd ben ik wat bedrijven aan het updaten, ik doe eigenlijk altijd eerst een check bij de Kamer van Koophandel of het bedrijf op dat adres nog bestaat. En toen bedacht ik mij dat het misschien handig is om het KvK-nummer te vermelden bij een bedrijf / address-node. Zoals ref:kvk=00000000.

Zo is het voor toekomstige mappers snel te zien of het bedrijf nog bestaat. Wat denken jullie hierover?

Groet Sebas

als je werk doet in de wereld van de Organization Validated Server Certificates, dan heb je te maken met de jaarlijks terugkerende check op het nog formeel bestaan van de legal entity. Die check moet de CA doen, maar als die in de stress schiet raadplegen ze een lokale RA. In Nederland volstond doorgaans de opgave van het juiste KvK nummer. Wij hadden het makkelijker dan driekwart van 30+ andere landen.

De KvK is een goede bron en vrijwel ieder bedrijf heeft een KvK nummer dus je hoeft zelden een wet te raadplegen of een notariele akte

Ja dus, een KvK nummer helpt. Mits je 100% zeker bent van het juiste KvK nummer. Dus meestal de Hoofdvestiging, met spannend gedoe bij holdings. Het is een vak. De volgende mapper zit niet in dat vak en heeft geen KvK account…

Je hebt er een stuk meer verstand van dan ik zo te zien :slight_smile:. Een account is tevens niet nodig, je kunt via Zoeken bij KVK | KVK het KvK-nummer invullen en filteren op ingeschreven/uitgeschreven, zo gebruik ik het in elk geval voor een eerste controle.

met dat zoeken vind je uiteraard iets, maar…

Ik denk niet dat het kwaad kan. De tag komt al voor (zij het zeer sporadisch), zie taginfo voor de statistiek en overpass voor waar.

Ik heb zelf wel eens een KvK-nr dat in de gewone ref stond er ook naartoe verplaatst en/of toegevoegd als ik het inderdaad om een andere reden al opgezocht heb, maar in tenzij ik het nummer al voorhanden heb, steek ik er geen tijd en moeite in steken om het apart op te zoeken toe te voegen.

Maar als je specifiek bedrijven bijwerkt en het toch al opzoekt kan het zeker geen kwaad en is het idd in de toekomst makkelijker verifieerbaar of het bedrijf nog bestaat of opgeheven is/op de fles is gegaan.

1 Like