Kromme Mijdrecht teveel water

Bij de aansluiting van de Kromme Mijdrecht op het Amstel-Drechtkanaal ten Z-W van Uithoorn staat er land “onder water”. De rendering gaat fout omdat er overlappende multipolygonen zijn, gevolg van de 3Dshapes import? http://www.openstreetmap.org/?lat=52.22559&lon=4.81682&zoom=17&layers=M
Volgens mij kan weg 96348759 met de multipolygon relatie 1388793 (role outer) verwijderd worden. Ik heb dat in de Potlatch2 editor geprobeerd en het ziet er daarna volgens mij goed uit, maar ik heb het niet ge-saved. Ik heb het niet zo met multipolygonen en daarom vraag ik de experts onder jullie om even met me mee te kijken of ik op het goede spoor zit. Als je het zelf corrigeert, mij ook best hoor, maar ik hoor graag even wat je gedaan hebt en waarom (leermomentje :slight_smile: )

Het probleem is dat iemand op zowel de multipolygon relatie als op de outer way tags heeft gezet die zeggen dat het allemaal water is. Dat is niet goed.

Vroeger moesten de tags alleen op de outer way staan. (Dan zie je water op de goede plek in Potlatch, maar een overstroming in de Mapquest rendering)

Tegenwoordig is het beter om de tags alleen op de relatie te zetten. (Helaas zie je dan geen water in Potlatch, maar wel in alle andere tools en renderers)

De beste oplossing is dus om de tags natural=water en water=canal van way 96349872 af te halen. (en in de changeset omschrijving te vertellen waarom)

Heb het naar eer en geweten gerepareerd. Land in zicht!