Kortlægning af Danmarks kirkegårde – hvad mangler egentlig?

Som opfølgning på kortlægningen af Danmarks kirkegårde har jeg besøgt 25 (1%) af disse, for at undersøge kvaliteten af kortlægningen. Det drejer sig om næsten alle kirkegårde syd for motorvej E20 i Slagelse kommune.

Resultatet blev som følger: på de 25 kirkegårde har jeg tilføjet eller ændret 61 stier (path), 51 bænke (bench), 44 låger (gate), 40 vandposter (water tap), 37 trapper (steps), 34 skraldespande (trash can), 25 toiletter (toilet), 11 parkeringspladser (parking lot), 4 flagstænger (flagpole), 4 monumenter (monument), 2 cykelparkeringer (bicycle parking), 1 AED (defibrillator), samt 1 stednavn – inklusive detaljer for hver enkelt registreret ting.

Det har været en fornøjelse at besøge disse kirkegårde, og kortlægningen var næsten altid god. Men det er også klart at vigtige karakteristika ikke kan identificeres ud fra luft- eller jordbilleder. Jeg håber, at min liste ovenfor kan være til hjælp hvis og når andre besøger kirkegårde ude i virkeligheden. Jeg vil nu fortsætte med resten af Slagelse kommune (i alt 46 kirkegårde og kirker), så den kommune er der ingen grund til at begynde på :wink: God tur!

6 Likes