Klompenpaden kaartje

In een beperkt deel van NL zijn gemarkeerde klompenpaden uitgezet. Deze zijn te vinden op de site van https://klompenpaden.nl/. Een groot deel hiervan is al in OSM ingevoerd maar nog niet alles. Om inzichtelijk te krijgen welke er in OSM zitten heb ik dit kaartje gemaakt. Selectie is o.b.v. het woord “klompenpad” in de name, website of operator. Ik heb een laag waarbij de kleuren zijn gemaakt o.b.v. de lengte van het pad en en laag waar alle paden een ander kleurtje krijgen. De berekende lengte van de route is toegevoegd in het label tussen haakjes en als de route ook een key “distance” heeft heb ik deze tussen accolades in het label opgenomen. Als website tag is gevuld dan kun je doorklikken naar de site. Ook een link naar osm. org en Waymarkedtrails is opgenomen. Hopelijk biedt dit iets meer inzicht en kunnen we de (in OSM) ontbrekende klompenpaden nu makkelijker vinden en toevoegen. Dit Qgis kaartje is ook toegevoegd aan de lijst met andere Qgis_cloud kaartjes.(#10) en wordt dagelijks geupdate.

4 Likes

Mooie kaart en aanvulling op de wiki wandelpagina met een overzicht van de Klompenpad routes en de status: WikiProject Nederland Wandelroutes - OpenStreetMap Wiki

Ik heb vorig jaar het overzicht op wiki pagina handmatig bijgewerkt.

Is er een mogelijkheid deze kaart vanuit de wiki pagina te benaderen m.b.v. een link of zoiets?

In het overzicht op de wiki pagina ontbreekt nog minimaal 1 route, in Apeldoorn, het Oranjeveldpad. Dat staat nog op de todo list.
Dus er zijn nu in ieder geval 151 Klompenpaden in Nederland.

1 Like

Lekker bezig hoor. Ik wist niet eens dat dit routeoverzicht bestond (of ben het weer vergeten). Ook handig dat die relaties allen in een superrelatie zitten. Ik heb nu een paar lagen in het kaartje toegevoegd zodat we kunnen zien of er een route ontbreekt in de superrelatie en wat de role van de relatie is in die superrelatie.

Uiteraard kan er een link naar het kaartje worden opgenomen in de wiki. Ik ben niet van plan dit kaartje op korte termijn op te doeken.

Ere wie ere toekomt, het overzicht en de super relatie zijn het werk van @multimodaal

2 Likes

Dank je Dick, dat is erg attent!
Leuk om te zien dat er nog steeds veel wordt gemapt aan de Klompenpaden en dat de Wiki en overkoepelende relatie wordt bijgehouden, ik kom er zelf helaas steeds minder aan toe.