Keep Right en fietsroute-wegkruisingen

Dat zijn goede punten! Ik had ze ook al gezien en heb ze zojuist doorgemaild aan Harald.

Wat voor tag geef je een stuk weg dat alleen voor de brandweer en ambulance bestemd is?
Wat voor tag geef je een weg op bvb het terrein van een bedrijf waar je normaal gesproken niet op kan zonder je eerst te melden?

De laatste heb ik een tijdje geleden de tag service road meegegeven maar ik vraag me af of dat goed is, ik gebruik Merkaartor om te editten.

Is er een speciaal draadje voor dit soort vragen hier op het nederlandse forumdeel?

Alleen hulpdiensten: access=no. Sommigen gebruiken access=emergency, maar voorrangsvoertuigen kunnen sowieso al gaan waar ze willen, en dus door access=no heen.

Bedrijfsterrein, met hek/slagboom/portier: access=private, meestal highway=service, soms unclassified, afhankelijk van de schaal van het terrein. Op echt grote terreinen zou je zelfs tertiary erbij kunnen gaan betrekken.

Zie ook http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access

Als ik bij die brandweerweg access=no of emergency invul gebeurt er helemaal niks, het verdwijnt gewoon.
Opzich wel vervelend want de garmin routable map stuurt je over dat stukje weg, waar ook nog een slagboom staat.
Voorlopig noem ik hem maar pedestrian only