Als ik op mijn laptop de kaart bekijk van deze plaats (OpenStreetMap) zie ik geen brug over de Hoegne. Als ik de kaart bekijk op mijn gsm (bijgewerkt) staat er wel een brug. De brug is er niet meer (wellicht enkele jaren geleden meegesleurd) maar ik had wel op mijn gsm graag de juiste kaart gehad.
Met welke app bekijk je de kaart op de gsm?
De brug staat in OSM als highway=construction. Of dat op een kaart getoond wordt is mede afhankelijk van de app of toepassing.
Thank you for bringing this to the attention.
Bridge was amended several years ago, is tagged as “damaged by flood date=2021-07-14”, tags “access=no”, “destroyed:highway=path” and “highway=construction” each of those would indicate to routing software to avoid routing over this bridge. Editor added comment “Brücke geschlossen” and "Please inform if repaired or it is sure that the bridge will not be rebuilt. Mail to koordinator-ostbelgien.luttich … "
link naar de verwoeste brug:
het feit dat je die brug nog ziet op je app komt inderdaad omdat ie als highway=construction is gemapt …
ik stel voor om het als destroyed:highway=path
te mappen zoals dit brugje in Verviers dat ook door de overstromingen in 2021 is verwoest
Ik gebruik OsmAnd (unlimited).
Ik ben niet vertrouwd hiermee, ik zou niet weten hoe hieraan te beginnen. Misschien iemand die dit kan oplossen?
dat is niet zo moeilijk … wil je graag leren om zelf eenvoudige aanpassingen te doen? zo ja, maak dan een account aan …
zoniet, zullen we het aanpassen en geven dan een seintje …
je zal erna de kaart dan weer wel moeten updaten …
ik kan Osmand om de maand updaten … ik weet niet als dat frequenter kan
Ik heb het even bekeken en een vergelijking gemaakt met de brug in Verviers. Deze brug is anders bewerkt (als lijn) als ik het goed begrijp. Ik heb schrik dat ik iets verkeerd doe en zou willen vragen of iemand met kennis van zaken het wil aanpassen. Dank alvast.
Met een abonnement op OsmAnd Live kun je updates van het laatste kwartier binnenhalen.
de aanpassing is ondertussen gebeurd > Way: 1135459994 | OpenStreetMap
als u Osmand nu updatet, dan zal de brug (normaal gezien) niet meer zichtbaar zijn …
als er nog vragen zijn, horen we het graag …
ps: als u in de toekomst toch eens graag iets zou willen toevoegen of aanpassen, kan ik ten zeerste deze handleiding (voor beginners) aanraden met heel wat info over hoe OSM werkt (databank>kaarten, mappen met eID, enz)