JOSM is beter dan iD

kreeg net een message recht uit het hart van ene Dillen_GJ :innocent: :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hartelijk dank voor jullie gulle giften !
Er liggen een heleboel projecten (zie alleen al de future notes Haarlem, lijkt wel een 1 grote klodder rood in die stad :laughing: ) & projectjes klaar in en in de nabijheid van Haarlem dus kunnen werken met JOSM wordt een verademing !
Graag ook alvast wat tips m.b.t. goede plug-ins voor JOSM.
Lets do this !

Nogmaals hartelijk dank allemaal !

1 Like

De hele collectie appendixes en er is nog veel en veel meer te ontdekking

Plugins:

  • KartaView (413)
  • Mapillary (2.2.0)
  • OpeningHoursEditor (36126)
  • Relation.Validation.Plugin (1.0.1)
  • RoadSigns (36126)
  • apache-commons (36176)
  • easypresets (1623509627)
  • editgpx (36126)
  • ejml (36176)
  • graphview (36178)
  • gridify (1606242219)
  • jaxb (36118)
  • jogl (1.2.3)
  • kendzi3d-resources (0.0.2)
  • log4j (36176)
  • lwjgl (36176)
  • lwjgl-windows (36176)
  • notesolver (0.5.0)
  • pmtiles (36125)
  • pt_assistant (630)
  • reltoolbox (36178)
  • reverter (36126)
  • rex (53)
  • routing (36178)
  • tageditor (36126)
  • todo (133)
  • turnlanes (36126)
  • turnlanes-tagging (0.0.5)
  • turnrestrictions (36178)
  • utilsplugin2 (36178)

Tagging presets:

Map paint styles:

Even wel het harnas aan want het wordt een VTO learning curve.

Ik zie het al, ik heb de laptop nog niet eens en weet nu al dat ik intern geheugen moet gaan bij prikken ! :rofl:

VTO ? Vlinke :wink: Takke Opgave ?

Vertical Take Off

Ik heb 16 gig in de desktop maar JOSM gebruikt niet meer als 4 gig na een halve dag mappen, meer kan met wat config werk.

1 Like

Het eerste wat ik ZEKER nodig heb is een luchtfoto achtergrond die steeds ECHT actueel is en blijft…
Op mijn achtergrond kaart in ID heeft Haarlem nog 11 stadspoorten en een galgenveld en Halfweg bestaat uit 1 herberg :grin:

Er is voor mij maar 1 plugin echt onmisbaar.
Hij staat alfabetisch als laatste in de lijst van Rob: utilsplugin2

Bewaar zijn overzicht voor als je wat ervaring hebt en voeg er toe als je er zelf aan toe bent.

doceren is doseren :slight_smile:

1 Like

ze zijn nooit echt actueel. Zie je een auto, vrachtwagen of setje fietsers op de foto en dan zijn ze alweer weg als jij daar aangekomen bent. Naast die ene plugin is ook verplicht het bestandje van Allroads waarin ‘de beste lagen’ zitten. Daarmee start je JOSM op,

1 Like

Dit draadje is natuurlijk niet compleet zonder deze:

Al kan ik me niet voorstellen dat niet al ergens getipt was, als je met JOSM aan de slag gaat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gefeliciteerd met je upgrade. :partying_face:

4 Likes

Altijd makkelijk alles in 1 draadje terug te kunnen vinden !

1 Like

Jit. Die had ik niet…

1 Like

Er is een active shortcut wiki for JOSM, staat ook in F1 and dan het shortcut item, niet zo makkelijk als bij ID met Shift+?

Ik ben ook erg blij nu ik al een tijdje JOSM gebruik ipv iD. Hier op gewezen door eggie en snap helemaal waarom iD eigenlijk alleen voor heel heel heel eenvoudige edits gebruikt moet worden.

De utilsplugin2 voor JOSM kende ik nog niet, ga ik ook gebruiken, thx voor de tip :grinning:

Toch zijn ook verstokte iD gebruikers, Deze bijvoorbeeld…

iD 100%

|Name|Count|
|iD|2456|

Ik ben helaas ook nog steeds gebonden (voelt als gekneveld) aan ID.
Geld betaald voor 2de hands laptop, nog steeds geen geleverd gekregen :frowning:

2 Likes

Oei, da’s balen.