Jevnelige nett-møter for vårt community

Jeg kommer joine møte fra telefon i morgen til å begynne med da jeg går av et tog 16:57 :slight_smile: Håper å joine på ordentlig omtrent et kvarter etterpå. Hvis jeg ikke dukker opp så er det hvis jeg får nettverksproblemer eller noe. Jfyi :slight_smile:

1 Like

Når tar vi neste møte?

Vet ikke enda. Skal tenke på det i morgen. Blir 20:00 neste gang.

1 Like

Skal vi ta det neste uke, torsdag 20:00

  • Ja
  • Nei
0 voters

2024-04-18T18:00:00Z

Vi får også besøk i neste møte av @02JanDal som skal vise hva han har gjort med sitt verktøy “Bästa Jävla Kartan”. 10 min presentasjon, sen QA.

3 Likes

Har ikkje moglegheit til å vera med på møtet i morgon likevel, men eg fikk svar frå Språkrådet om innsamla stadnamn.
Desse vil bli mogleg å få tak i på ein egen stadnamnsportal frå språksamlingane “om ein månad eller to”. I utgongspunktet er dette CC-BY, så det blir ein situasjon med CC-BY med direkte løyve til at vi distribuerer under ODbL.

1 Like

Takk til dere som møtte opp. Takk til @02JanDal som viste frem sin kartløsning: BästaJävlaKartan som finner ut diff mellom OSM og offentlige kilder i Sverige.

Takk til @balchen som viste sitt kart og om sin nylige mass-edit.

@harahu har nå nesten bunnkjørt notene i Norge. Fantastisk jobb der.

Jeg og @NKA vil følge opp Kartverket og har booket et møte med dem om NVDB-data. Vi har også vært i dialog med folk som jobber med SSR. Vi ser at Kartverket har en voksende interesse i OSM og jo mer kontakt vi har jo lettere blir det å samarbeide.

Uheldigvis kunne ikke @Kristian_Klem delta idag, men vi snakket om hvordan vi kan gjøre MapRoulette bedre - ingen sterk konklusjon kunne oppnås. :frowning:

Vi ser også frem imot en mulig OSM-pils i Oslo. Egen tråd om dette kommer.

3 Likes

Setter opp tid for nok en snakk.

  • Vi får denne gang besøk fra Island der Tómas Ingi forteller oss litt om hvordan det står til med OSM ute i havet.
  • Jeg skal prøve å oppsummere et prosjekt som jeg jeg prøver få startet i det offentlige og hvordan OSM passer inn i planen
  • Andre ønskepunkter?

kommer ny dato. det er himmelfartsdagen :slight_smile:

Kan visa fram korleis ein per dags dato får til å henta ut stadnamn frå Språksamlingane, men kan uansett dokumentera det på ei wiki-side.

2 Likes

Jau, skulle til å nemna det, kan vera vanskeleg å få tak i folk på himmelspretten.

Skal heller ikke teste lykken med 16. mai :smiley: Jeg tror mer på TIRSDAG neste uke. Skal sjekke litt.

Prøver på tirsdag da. Da får vi sannsynligvis med nye venner fra Tomtom, Kartverket (SSR) og så Tómas Ingi fra Island (alle snakker Norsk (eller i det minste svensk))

  • Vi får denne gang besøk fra Island der Tómas Ingi forteller oss litt om hvordan det står til med OSM ute i havet.
  • Jeg og NKA har hatt møte med Kartverket og NVDB om importen: NKA forteller om dette.
  • Jeg skal prøve å raskt oppsummere et prosjekt som jeg jeg prøver få startet i det offentlige og hvordan OSM passer inn i planen
  • @sbre om Språksamlingane.

2024-05-14T18:00:00Z

2 Likes

Med tre eksterne gjester kan det jo være lurt å belage seg på at møtet varer litt lenger enn vanlig, i alle fall om alle tre har noe nevneverdig på hjertet.

1 Like

Ja det blir tøfft å rekke alt :slight_smile: Men det var ikke tenkt at alle disse nye skal presentere noe altså. Men jeg vil gjerne høre hva som skjer på Island :slight_smile: