Hei,
Da mener jeg det er tid å komme igang med litt sosialisering.
Jeg inviterer derfor til det første møtet i hva jeg ser for meg er jevnelig møteserie.
Hvor: Jitsi Meet
Når: torsdag 15. februar kl 17:00
Hvorfor?
For å bli bedre kjent med hverandre.
For å få lavere terskel til å kommunisere med hverandre om OSM
For å kunne informere eller bli informert om hva som jobbes med rundt om i Norsk OSM, ikke bare jobb i OSM men også ting som skjer i kulisser og andre fora.
Møteform
Som en slags stand-up. F.eks. runde rundt bordet (frivillig) med hva som skjer. Det kan høres ut som at det blir forhør, men det er også fint å aktivere folk til å si noe i møtene og ikke bare lurke.
- Generelt hva man driver med
- Rom for bemerke aktive problemer som kan påvirke kartet
- Avklare konflikter, kriser eller hvordan man skal respondere på problemer
Jeg vil også gi rom og mulighet for at man får en presentasjons-slot på standard 10 min hvis man har lyst å introdusere et prosjekt man holder på med eller har tenkt å begynne med.
Jeg har også en idé om å invitere gjester til våre møter som kan fortelle om f.eks. arbeid i andre land, eller hva som helst. Hvem som helst kan ta inn slike gjestetalere, men vi bør organisere det litt så de ikke går i beina på hverandre.
Totalt tenker jeg at hvis vi kan holde oss til enten 30 min eller 45 (kommer kanskje an på hvor mange vi er eller om det er ting som skjer som vi må snakke mye om) så gir det også rom for å heller ha møte ofte - heller enn møte lenge.
Alle bør derfor forholde seg til noen tommelregler som vi blir enige om, som å unngå timehoarding eller å dykke for dypt ned i detaljer der man ikke trenger det.
Hvem
Alle som har anledning er velkomne - men som et medlem i vårt samfunn så anbefaler og ønsker jeg at alle som er jevnelig aktive faktisk deltar. Hvis ikke så blir det litt haltende.
Språk
Så langt det er mulig tar vi på norsk, men hvis vi har gjester, eller vi ekspanderer møteserien til å involvere flere land, så kanskje vi bare tar det på engelsk. Spesielt hvis det blir dansker og slikt med i møtene!