Je rijdt op een OSM highway dwars door een tree, forest, building of ditch, want

In mijn contact toendertijd met NWB en BGT heb ik eens een WMS laag voorgesteld, die het midden van de wegvakken aan geeft. Dit om makkelijker te kunnen uitlijnen. Vooral ingezoomd werken geeft meer nauwkeurigheid. Dat zou al een hulp zijn. Niet dat het overal klopt. Maar, dat zie je veelal gelijk.
In bochten zet ik op de rechte weg de laatste node op het midden dan de bocht midden en vul daartussen aan zodat het goed oogt. Ja, wel met CTRL-W en CTRL wel/niet ingedrukt, zo kan je makkelijker je fout herstellen.
Daarnaast gebruik ik een tekentablet, met de pen de tablet aanraken is click, een muislick is veel intensiever werken echt indrukken. En niet zo snel. Het verslepen van een node gaat ook makkelijker, tablet aanraken en drag, terwijl je bij een muis gespannen de knop ingedrukt moet houden. Op termijn meer belasting voor de pols.

Over midden wegen.
Het voorbeeld op het voetpad, niet dat je daar de belijning zo moet aanhouden, dit is berekend vanuit de wegvak BGT. Geeft alleen aan, de mogelijkheid.
Tauvic liet het zien.
afbeelding