Is oneway=reversible hier correct gebruikt?

Ik snap het nu niet meer. Je bedoelt dat …=yes geen restriction/beperking is? Of is het je om het woordje ‘A’ te doen. Zou je ‘Any’ of ‘All restrictions…’ verwachten?
Volgens mij wordt bij 1. toch echt bedoeld dat je motor_vehicle…=no…[**] kunt overrulen met een specifieker transportmiddel. Bij de voorbeelden verderop in de wiki-pagina gebeurt dit ook met psv:

highway=tertiary
motor_vehicle=no
motor_vehicle:conditional=yes @ (18:30-07:30)
psv=yes 

Dat sluit aan bij de gewone access-regels waardoor bv. een busbaan te taggen is met access=no + psv=yes.

Wat zou je trouwens volgens jou achter motorcycle:conditional=yes@ moeten invullen? Wordt dat dan yes@(24/7) als motorfietsen er altijd langsmogen? Dat is toch eigenlijk ook geen beperking/restriction?

Ik was (en blijf voorlopig) het met je eerdere interpretatie van 12:14 volledig eens.

[**] De puntjes gebruik ik om aan te geven dat hier nog condional/forward/voorwaarden e.d. kunnen staan.

Dat klopt, maar dan heb je te veel accesswaarden opgegeven.

edit: typo

Zo zie ik het ook. Het gaat om de volgorde waarin het navigatieprogramma door de accesregels loopt. Hij begint bij het meest algemene vervoersmiddel en gaat vandaar door tot het meest specifieke vervoersmiddel. Binnen ieder vervoersmiddel wordt de volgorde van algemene tag naar conditionele tags aangehouden. Dus de conditionele tag van een hogere vervoersvorm kan worden overschreven door de algemene tag van een lagere (meer specifieke) vervoersvorm.

Het leuke van dit voorbeeld is dat motor_vehicle=no inderdaad wordt overruled door psv=yes.
De conditional wordt nergens door overruled, maar door het omdraaien van no @ (07:30 - 18:30) in yes @ (18:30-07:30) is dat ook niet nodig.

@Allroads
Ja, het was een stringfout van mij, goed gecorrigeerd door jou.

Exact!
Het is mij ook pas echt duidelijk sinds ik er vanwege dit topic meer over ging lezen en nadenken.

Of met ‘restriction’ bij vooral punt 1 in de opsomming ‘Evaluation of conflicting restrictions’ wordt gedoeld op restriction in het algemeen of op conditional restriction doet er uiteindelijk niet toe als je leest wat er in de inleiding staat op die wiki-pagina (die uiteraard niet per definitie ‘gelijk’ heeft, ik zeg het nog maar eens).

Tsja, het is en blijft verwarrend. De motor_vehicle:conditional is een specificerende aanvulling op de motor_vehicle. Psv valt onder motor_vehicle en dus geldt die conditional in eerste instantie daar ook voor. Maar vervolgens wordt de psv zelf gespecificeerd met yes en dat overruled de bovenliggende conditional.