Installeren kaart in Basecamp

Als ik de setup als administrator van de NL kaart uitvoer, zie ik de kaart niet in basecamp?
Wat gaat hier verkeerd. IHet gaat om de versie van 17 juni

Hebben we het hier over openfietsmap? Zo niet welke kaart?

Voor openfietsmap zie de leesmij.html, vanuit dat bestand:

Pak de bestanden uit in een willekeurige map. Aangenomen wordt dat Mapsource en/of Basecamp reeds op de computer is geïnstalleerd (maar niet geopend) en start setup.exe. Eerder geïnstalleerde versies worden automatisch verwijderd. De kaartbestanden worden uitgepakt uit het bestand gmapsupp.img: deze file dient in dezelfde map aanwezig zijn als setup.exe, dus nog niet hernoemen of verplaatsen!

Mogelijk heeft basecamp de kaart in een persoonlijke appdata folder geinstalleerd.
En als je als administrator (dat een ander userid kan zijn), de kaart installeert is deze niet te vinden onder je eigen inlog.
Probeer de kaart te installeren een “normale” directory zoals “C:\garmin\kaarten”.

Welke kaart? En hoe heb je geïnstalleerd?
Het kan ook dat je details uitstaan … dan ctrl-G
Veel knowhow over garmin en kaarten installeren vind je verder op in de helpdesk van Waypoint.
Www.gps.nl

het betreft de nieuwste nederlandse kaart van open fietsmap.
Waar zou deze dan kunnen staan in appdata.
Ik heb het uitgepakte bestand staan i C:\garmin en probeer hier uit te pakken maar zie helaas niets, zowel in de verkenner als bij kaarten in basecamp

Even er vanuit gaande dat je een windowscomputer hebt.
Wanneer je het gedownloade bestand hebt uitgepakt dan het setup (install) bestand uitvoeren. Het komt dan op de goede plek te staan en zal zichtbaar zijn in basecamp.
Wel de install.exe of setup.exe draaien van het uitgepakte bestand.
Ik laat dat uitgepakte riedeltje gewoon in mn map download staan. Na installatie gewoon verwijderen.
Dan kun je dus in basecamp je kaart zien.
Heb je een mac dan kiezen voor de macinstallatie. Dat is een andere download.

Het maakt dus niet uit waar het uitgepakte bestand staat.
Bij installatie moet basecamp zijn afgesloten.

Ook voor windows zou ik niet meer voor de versie met install.exe/setup.exe kiezen om te installeren als een Windows-register kaart op je PC. Ik kies deze versie wel om het bestand gmapsupp.img dan direct naar mijn gps te kopieren. Voor mijn Windows-PC kies ik gewoon de gmap versie die dan naar de juiste map gekopieerd moet worden.
Je kunt ook het programma JaVaWa GMTK eerst proberen om te kijken of deze de kaart ziet op je PC en eventueel een foutmelding geeft (zoals ook in de leesmij van openfietsmap stat aangegeven).GMTK-programma kun je ook gebruiken om de/een gedownoade gmap-versie te installeren (via Extra in de menubalk).

Dit werkt als je als gebruiker administrator rechten hebt (dus bij veruit de meeste thuiscomputers).
Bij sterker beveiligde computers kan het zijn dat je moet omschakelen naar een andere gebruikersnaam voor administrator rechten en dan werkt dit niet.
De “downloads” directory is nl. verschillend voor elke gebruiker.
In werkelijkheid is downloads de directory “c:\users<gebruikersnaam>\downloads”