Ik heb nu zelfs knekelputten gemapt! ( man_made=ossuary, ATYL nietwaar?)
De âkunstâ bleken kruisen te zijn, het is geen religieuze begraafplaats dus man_made=cross leek mij het meest toepasselijk.
De paden die volgens de gemeente âeigenlijk niet bestaan, want het publiek zou er niet moeten komenâ maar die door de gemeente wĂ©l zijn ingetekend en waar ik zelf over gelopen heb, die staan er op met access=private en waar van toepassing een hek met access=private en locked=yes.
De publiekstoegang is ook een dik hek, maar expliciet locked=no en access=yes.
Maar nu de rendering. De Carto rendering van landuse=cemetery is donkergroen met grafzerkjes voor het hele terrein. MI zouden alleen de grafperken (cemetery=sector) een grafzerkrendering moeten hebben.
Dat is wsch ook de reden dat ik op andere samengestelde begraafplaatsen zie dat elk gravenveld als landuse=cemetery gemapt wordt.
Verder kan je wel grasvelden, gebouwen, parkeerplaatsen en wood bovenop de landuse=cemetery gooien, maar⊠dan zie je op een gegeven moment niet meer wat de hele begraafplaats is.
De cemeteryâs zijn gewoonlijk omgeven met een strook bomen met lagere struiken met heggen. Dus de landuse=cemetery valt samen met strook natural=wood. Als ik die houtstrook apart map, dan zie je op de kaart niet meer dat die binnen de begraafplaats landuse valt.
Voor gebouwen, tuin- en parkachtige delen, parkeerplaats e.d. geldt ook dat als je ze apart mapt, ze uit de landuse=cemetery lijken te verdwijnen. Uiteindelijk blijven er bij gedetailleerd mappen dus toch alleen de grafvelden over!
En daarvoor is de donkere kleur van carto zeker niet altijd passend, ik durf zelf wel te zeggen, meestal niet passend, en bovendien verschilt het per veld: er zijn bosvelden, grasvelden, stenenvelden, struikenvelden, en de gekozen kleur past bijna nergens bij.
Vraag 1
Kennen jullie een betere rendering?
Vraag 2
Stel ik vraag OSM Carto en/of Organic Maps om een aanpassing, wat zou ik dan moeten voorstellen? Ook even denkend aan zoomlevels: in de lagere zoomlevels vind ik de begraafplaatsen als âlump sumâ groene doos helemaal niet gek overkomen, pas als je verder inzoomt wordt het vreemd.
Misschien alleen een aparte lichtere rendering voor de sectors vragen, zodat details daarop beter uitkomen?
Vraag 3
Is de manier van mappen/taggen zo voldoende goed, of zou dat anders moeten? Bijvoorbeeld, je zou kunnen voorstellen om het mappen van afzonderlijke grafsectors als landuse=cemetery domweg te accepteren. Je zou kunnen voorstellen om sectors een typering en/of een surface mee te geven. Etc.
NB ik ben niet op zoek naar compleet andere manieren van mappen; gewwon een beetje schikken en schuiven lijkt me het meest haalbaar.
Met als reden dat alles gedetailleerder wordt dan toen de huidge mapping/tagging opgesteld werd,