Import van defibrillatoren in Oost-Vlaanderen

Misschien dat het helpt om toe te voegen “neem de data op een bepaald moment”, dan kan je ze opvragen de dag voordat je zelf er iets mee deed. Met Overpass is het denk ik niet mogelijk om te vragen “geef alles ooit aangeraakt door een bepaalde gebruiker”. Je zou eventueel wel nog kunnen alle heel recent bijgewerkte AEDs terug te geven, dan heb je sowieso wel een heel breed net.

Zijn er mensen van plan een stad op te kuisen, of wachten we op de Noodcentrale die de gemeentes kontacteert ?

De noodcentrale heeft de data van de gemeentes gekregen (zie de eerste posts in deze thread). De gemeentes gaan dus geen betere data hebben; het heeft dus geen nut dat de Noodcentrale de gemeentes terug contacteert en ik vermoed dat ze dat dan ook niet gaan doen.

Misschien schieten de gemeentes wakker, zoals in Brugge.
Het is wel vreemd dat de noodcentrale enkel adressen (of coordinaten ?) gekregen heeft.
Geraardsbergen is al lichtjes wakker.

Terwijl ik de zaak probeer te verbeteren, is er weel een lading rommel binnengekomen.
Ik heb nu geen tijd om het te bezien en te zien wat te redden valt.
Er is in ieder geval nog altijd geen location.
Kan iemand een beleefd antwoord geven aan Noodcentrale.
Zo gaat het niet.

Hey Philippe,
Ik ben van plan hen nog eens te contacteren (nadat Pieter dat al eens gedaan had). Maar deze recente changeset achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic] zag er voor mij toch vrij goed uit. Het lijkt dat ze die beschrijving van de plaatsing nu wel bijna altijd invullen (en ook voor eerder geplaatste aan het aanvullen zijn). Waar zie jij nog grote problemen in het recentste werk?

Ja, het is beter, maar nog niet verantwoord er iemand naartoe te sturen om een AED op te halen.
Ik heb ook al gezien dat dezelfde location dikwijls terug komt.
Het zou natuurlijk kunnen dat een gemeente ze consequent op dezelfde manier plaatst.
Ik heb tegenwoordig geen tijd om het allemaal uit te pluizen.
Als ik zou beginnen te deleten heb ik zeker geen tijd om elke node te argumenteren.
Het is eigenlijk rap te zien aan de website van een gemeente of de gemeente een beetje betrouwbaar is.

Wat een mooie mijlpaal had moeten zijn lijkt nu meer op een begrafenis.
Wat mensen had moeten redden wordt nu hun dood.
We zitten aan 2529 AEDs.
De beste oplossing voor mij is Oost - Vlaanderen op te geven zoals ik al met Limburg en andere streken gedaan heb.

Is er iemand AEDs aan het wissen ? Ik niet op dit moment.
Het aantal gaat naar beneden.
Ik ben trouwens vereerd dat de noodcentrale onze gegevens gebruikt.
Als het misloopt zullen ze het wel op de gemeentes steken.

Voor zover nog niet bekend, hier is de kaart en lijst van AED’s in Hasselt. [Locaties AED-toestellen | Hasselt]

Ik kende het niet en ik had het liever niet gekend.
AED Hunter door Prior IT.
Het lijkt wel een probleem een ambtenaar naar buiten te laten gaan.
En dan nog moeten inloggen om te mogen kijken.

Vergelijk maar met dit =
https://umap.openstreetmap.fr/nl/map/aeds-in-puurs_915006#13/51.0657/4.2903

Ik vermoed dat dat vooral om systeemdata zal gaan, die toch niet nuttig is voor eindgebruikers.

Ik ben niet zeker wat je wil zeggen, maar PriorIT is een onafhankelijk bedrijf.

De umap is uiteraard goed :smile: en vaak netjes met foto, maar ziet er visueel wel nog niet zo goed en overzichtelijk uit.

Die lelijke markers tonen waar het nog niet in orde is.
Er is wel een uMap probleem met de transparancy.
Voor de rest zijn die speldekoppen perfect.
Er is geen andere keuze dan de alle tags alfabetisch weer te geven zoals ze zijn. Dat is trouwens de beste keuze.
Onderscheid tussen indoor en niet indoor is het beste criterium.
Groen = ok, als je in de buurt bent
Rood = pas toch even op

Het ziet er goed uit. Maar al waar ze op uit zijn is een formulier laten invullen
Voor de rest is het vogelpik.
Zelfs de OSM AEDs met mapillary zijn niet opgenomen.

Een bevriende medewerker heeft daar bij mij over geïnformeerd, maar aangezien zij hun data niet willen openstellen, mogen ze geen OSM gebruiken.

Vandaag heb ik weer een AED tegengekomen die op de verkeerde muur geplakt was door een ervaren mapper.

Ik heb ze allemaal onderzocht.
Een aantal kon ik zo oplossen.
Voor diegene die simpel met een foto kunnen opgelost worden heb ik een note gezet.
Er zijn er ook die volledig onzinnig zijn of zonder location in een (niet gekend) gebouw gemapt zijn.
Deze in een bedrijfsgebouw zal de gemeente moeten oplossen. Misschien wis ik ze mettertijd wel.
Ik ben misschien streng geweest, maar als het de bedoeling is mensen ernaar toe te loodsen via de telefoon is dat wel nodig.
Er zijn nu nog 95 fixmes in Oost Vlaanderen.
Het is enkel Imaginaire die er ook nog oplost.

{{geocodeArea:oost-vlaanderen}}->.searchArea;
(

node[“emergency”=“defibrillator”][“fixme”~“.*”] [!“mapillary”] !“image”
(area.searchArea);
);
// print results
out body;

;
out skel qt;

{{style: /* this is the MapCSS stylesheet */
node[emergency=defibrillator]
[indoor!=yes]
{ color:grey; fill-color:green; }

node[emergency=defibrillator]
[indoor=yes][opening_hours=24/7]
{ color:grey; fill-color:green; }

node[emergency=defibrillator]
[indoor=yes][opening_hours!=24/7]
{ color:grey; fill-color:red; }

}}

1 Like

Ook bij Stad Mechelen heeft de Mapcomplete gekte toegeslagen.
Gelukkig hebben ze foto’s gemaakt en hebben ze mij ter plaatse laten uitleggen hoe het wel moet.
Er zijn echter serieuze vernielingen aangericht. Dankzij Mapillary kon ik er veel rechtzetten.
We zitten nog wel met 24 fixme’s die ze met ID of met mij zullen moeten oplossen.
Het is ook de bedoeling alle adressen juist te krijgen en te zorgen dat de ref correspondeert met de beschrijving in de lijst van Stad Mechelen.

Een vraag om jullie informatica-kennis te testen =
“Hoe heet zo een gebruiker in het Engels computer-jargon ?”

Codeblokken aanduiden als dusdanig zodat deze ook bruikbaar zijn. Door er “hekkens” bestaande uit 3 backticks ``` elk op een lijn rond te zetten. Zo dus:

```
{{geocodeArea:oost-vlaanderen}}->.searchArea;
enzovoort
}}
```

1 Like