Hvornår er en græsplæne en fodboldbane?

Jeg har lige siddet og rettet lidt til ude i min kolonihaveforening, og stødte i den forbindelse på et filosofisk spørgsmål: Hvornår er en græsplæne en fodboldbane? Konkret har vi et større område med græs, og på det område er der to fodboldmål, som bliver flyttet lidt rundt afhængigt af hvad de skal bruges til, hvor græsset lige er bedst etc etc.

kortet er der indtegnet to fodboldbaner - men bør de overhovedet være der, når det ikke er en fast bane? Der er ingen kridtstreger - kun mål. Og der er kun to mål i alt, så de to baner angiver to af de steder, hvor målene har stået på et tidspunkt.

På satellitbilledet står målene ca på den sydligste bane, men pt står de formodentlig et helt tredje sted. Det er på sin vis god information, at der er fodboldmål i området, men det strider lidt mod princippet om at mappe det man kan se? Hvad tænker I? Skal de væk?

PS: Rent principielt mener mit 12-årige jeg at enhver græsplæne er en fodboldbane, men tænker ikke det er svaret i OSM-sammenhæng …

1 Like

Måske man i stedet kan kortlægge plænen som Tag:landuse=recreation_ground - OpenStreetMap Wiki ?

2 Likes

Tak. Det giver mening. Området bruges også til volley og andre spontane spil, så har ændret det (og tilføjet den petanque-bane som ikke flytter sig så meget).