Hallo paddy38!
Even een plaatje van de luchtfoto in JOSM voor de duidelijkheid. Alles over parkeerplaatsen vind je hier: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Tag:amenity%3Dparking

Voordat je de ingang plaatst, moet je eigenlijk eerst weten waar de parkeerplaats zich bevindt. In mijn tekening heb ik hem blauw gemaakt. Ik weet niet hoe die parkeerplaats daar precies ligt, klopt mijn blauw gearceerde gebied met de plek waar die parkeerplaats ongeveer ligt? Als je de parkeergarage hebt getekend moet je de ingang (rode rondje?), hoe dit moet, staat ook weer op de wiki:
Oftewel, je moet het zou het volgende moeten doen:
- De weg naar de ingang (het rode streepje denk ik) van de parkeerplaats kan je taggen met highway=service.
- De blauwe stip taggen met amenity=parking_entrance.
Als je de parkeergarage hebt getekend moet het nog tags hebben. Even naar beneden zie je ‘tags’ staan, bij ‘parking’ zie je ‘underground’ staan, volgens mij is dit wat je zoekt.
Dan zou je je parkeerplaats deze tags moeten geven:
amenity=parking
parking=underground
Dan heb je in principe de parkeergarage, maar de naam en alle andere info die je toe wilt voegen staan er dan nog niet op.
Het adres mist nog bijvoorbeeld. Nu komen we bij de node waar je het over had.

Zoals je ziet is dit de adresnode (addr:city=Amsterdam, addr:country=NL, etc), deze moet je niet weg halen of verwijderen! Meestal wordt een de naam van iets gewoon aan de adresnode toegevoegd, zodat je niet te veel nodes op één gebouw of vlak hebt staan.
Volgens de Interparkingwebsite zit de hoofdingang op Carnapstraat 200, 1062 KZ Amsterdam (rare plek als je het mij vraagt trouwens). Adresnodes moet je absoluut niet gaan verplaatsen, hij hoort op die plek, bij dat specifieke gebouw. (Ik kan niet verhuizen naar Amsterdam en dan nog steeds zeggen dat ik op hetzelfde adres in Groningen woon, ik kan mij adres niet meenemen ;)).
Om het kloppend te maken, kan je de amenity=parking, name=Q-Park Oranjekwartier en operator=Q-Park van de adresnode weghalen, dat kan je gerust doen omdat die niks met het adres te maken hebben en dat Q-Park niet meer bestaat.
Aan het vlak waar je de parkeergarage van wilt maken kan je dan de volgende tags toevoegen:
Voor opening_houres moet je iemand anders vragen, want je zit met het feit dat je er op bepaalde tijden wel uit, maar er niet in kan, ik weet niet hoe dat moet ;).
Volgens mij doet het adres van de parkeerplaats er nu niet zo veel meer toe, je kan niet twee keer exact hetzelfde adres op een kaart hebben staan, en de ingang zit volgens mij op een andere plek dan op de website van Interparking staat.