Gezien uitbeelding, net als hier boven, houd ik mij bezig met lanes visualisatie.
Wil graag zien, waar iets getagd is, niet eerst de lijn selecteren en de taglijst lezen, je mist tags bij verschuiving, feit!, nu zichtbaar gemaakt kom ik veel meer tegen, ook hoe consequent er getagd is. Dit terzijde.
De topic vraag met:
“Hoort lanes=1 op weg zonder middenstreep?”
Een lane een breedte van een auto.
Nu tagging lezend.
Wereldwijd gebruikt men lanes (meerdere lanes), ook als er geen belijning is.
Vele vinden dat ook een goede toepassing, passend bij de wereld van Openstreetmap.
Ik zou graag lanes alleen zien als belijnd, maar dat is niet meer haalbaar omdat het al veelvuldig voor niet belijnde wegen word gebruikt. We moeten dus met , wel of niet belijnde tag gaan werken, om het verschil te maken. Welke nog moet worden ontwikkeld, voorstellen als lanes:marked=no, lane_markings=no
Willen we dat? Hoe?
Ik stelde lanes:virtual voor, voor lanes zonder belijning. (wordt niet eens op gereageerd, dus n.v.t. meer)
Een makkelijker tag, lanes, zal sneller gebruikt worden, dus geen verschil daar.
Spanje is het gebruikelijk om een weg ter breedte van een auto, met lanes=1 te taggen met toevoeging van oneway=no, possible.
Schijnbaar hoort het toch zo. Zo gegroeid, omdat men in andere delen van de wereld wel banen zien bij geen belijning.
Er zijn van die landen, waar ze rustig in jouw lane, naast je gaan rijden.
De discussie begon daar met het gebruik van lanes=0, wat zou in houden, dat er geen weg is. Evenals lanes=no
Voor mij zou het zijn, geen rijstrook. Standpunt herzien!
Moet ik nu mijn verwijderde tags weer terug zetten?