Hoge dichtheid shop=supermarket in A'dam Oost

Zijn alle 43 shop=supermarket hier echt supermarkten of zou voor sommigen shop=convenience beter passen? Ik ben niet bekend met deze omgeving.

Run the overpass en zoom in…

image

Denk geen van beide… een mapper dacht het zich makkelijk te maken zo lijkt het.

Misschien iets nuttiger: 25 zonder brand=* tag: Overpass
Van de meeste betwijfel ik de shop tag, maar ik weet ook niet welke soort winkels het dan wel zijn.

Supermarkten renderen op veel kaarten net iets prominenter dan andere typen winkels, dus deze vallen nogal op.

Alles wat niet een Appie, Jumbo Deka De Gruyter, Spar Vomar etc brand tag heeft zou ik van a map note voorzien, niet een Fixme want die kunnen gerust 12 jaar zitten zoals ik er een paar eergisteren opgelost heb. Kan ook shop=* weghalen en dan wordt het een StreetComplete ding, hoewel, het gemak zal niet tot een 100% correcte leunstoel antwoord voeren. Biofood shop is er tenminste 1. A shoarma gelegenheid mogelijk de ander, of een slager, simpelweg behoeft survey.

Heeft het dan misschien meer zin om er shop=yes van te maken?

Oink, ja das beter, komt de vraag om shop=yes te preciezeren.

Zo te zien hebben we landelijk nog 26 Attent supermarkten in OSM: Overpass
Die keten is volgens Wikipedia al in 2018 opgeheven en daar hebben we de kaart nog niet op aangepast. Wat doen we daarmee?

Oink, ja das beter, komt de vraag om shop=yes te preciezeren.

@SekeRob Gooi je je antwoorden automatisch door vertaalsoftware heen of zo? Ik kan er af en toe geen touw aan vastknopen. Schrijf dan liever gewoon in het Engels (of Duits).

Natuurlijk zijn er supermarkten die buiten de grote ketens vallen. Het zijn er niet veel, maar ze bestaan wel. Vaak gaat het dus om biomarkten of toko’s op supermarktgrootte.

@Friendly_Ghost Veel van die supermarkten in de Javastraat bijvoorbeeld lijken shop=convenience, hoewel sommigen zichzelf wel heel erg supermarkt vinden (overigens niet zoals beweerd parallel aan de Dappermarkt, maar er haaks op). Het komt vooral op de grootte aan.

1 Like