Een aantal voorbeelden van locaties:
Het vliegerveld in Amersfoort: OpenStreetMap, het heet ook het vliegerveld, nu gemarkeerd als normaal park (is het ook)
Het activiteitenstrand op Schiermonikoog: Activiteitenstrand | Gemeente Schiermonnikoog
Het lijken mij gebieden die vrijgegeven zijn om te vliegeren (niet dat dat op andere gebieden impliciet verboden is), maar ook andere activiteiten zijn toegestaan (zoals ik lees voor het activiteitenstrand Schiermonnikoog).
Ik denk niet dat er speciale, zichtbare, faciliteiten âon the groundâ aanwezig zijn ten behoeve van het vliegeren.
Misschien een algemenere tag als ârecreationâ?
Klopt helemaal, echter is voor vliegeren een grote vlakte nodig zonder bomen, palen, beplanting (die het doek kunnen scheuren) en teveel drukte. Dit is de reden dat het zoeken naar een park en de dichtsbijzijnde bezoeken niet zomaar kan.
Het liefst zie ik flying_a_kite als sport toegevoegd worden, echter kan ik me voorstellen dat het een heel process is. Hopelijk is er meer animo voor deze oude hobby
Als het alleen om âgeschiktheidâ gaat: dat wordt niet expliciet vastgelegd.
Als een gebied verifieerbaar aangewezen is voor een bepaalde sport, dan zou dat een OSM-gegeven kunnen zijn. Een met bordjes aangegeven kitesurf-strand bijvoorbeeld. In dat geval hoef je je niet te beperken tot de nu voorkomende sporten. Maar als je een nieuwe sportnaam toevoegt dan kan je niet verwachten dat het dan meteen op de kaarten verschijnt; je kan er wel zelf op zoeken en filteren.
ja, hmmm. ik kan me zo voorstellen dat het snel lastig gaat worden. Zo is het vliegerveld niet explisiet bedoeld om te vliegeren, het is een park/evenementen terein. Activiteitenstranden (zoals die op Schier) is bewust bedoeld om te vliegeren, blowcarten.
Voor voetballen kun je natuurlijk hetzelfde zeggen, leg 2 jassen neer en elk veld is geschikt voor een potje.
Ik laat het nog even voor wat het is, misschien als ik tijd heb maak ik er een website voor, zodat geschikheid en feiten niet doormekaar lopen. Bedankt Peter
Op een website zou je een kaart vanuit uMap kunnen opnemen. Deze is gebaseerd op osm en binnen uMap kun je eigen gegevens opnemen zoals die vliegervelden en via de website tonen. Zie ook : uMap
Vraag me geen details, ik heb dit nog niet toegepast.