Hoe een stuk kaart te wijzigen?

Ik woon naast een winkelcentrum wat op dit moment ingrijpen verbouwd wordt. Daardoor klopt er niets meer van de kaart in OSM, en het leek mij een leuk projectje om dat eens op orde te brengen.

Ik ben bekend met GPS en GIS, dus een kaart maken van het stukje winkelcentrum wat veranderd is, is niet zo’n punt. Maar als dat klaar is… Op dat punt valt de beginnershandleiding een beetje op z’n neus:

Oké. Dat is wel erg minimalistisch. Ik neem aan dat ik op z’n minst een vandalisme-hindernis tegen ga komen, en ik mag hopen dat er een moderator naar moet kijken voordat ik de parkeerplaats in een bioscoop verander. :slight_smile:

Wie wil mij in het kort schetsen hoe en wat je meer dan een enkel POI wijzigt?

Ruben

Dag Ruben,

welkom op het forum…
Was je al begonnen?
Tja,… het lijkt een sprong in het diepe, maar dat valt eigenlijk wel mee. Gewoon voorzichtig beginnen.

Als het goed is krijg je vanuit het forum een welkomstmail per PB. Daar staan een aantal nuttige tips in. (edit… Die heb je al 2j terug ontvangen zie ik)
Mocht je buiten onze landsgrenzen zijn begonnen dan heb je het mailtje gemist en komt het zodra je in Nederland begint.
Je kunt verder het vakje aanvinken met de tekst “Ik zou graag hebben dat iemand mijn bewerkingen nakijkt”

Overigens worden de eerste edits van starters bekeken … uiteraard om te helpen… en je krijgt aanwijzingen indien nodig.
Gewoon beginnen dus. Er zijn een aantal ervaren mappers die de edits van startende mappers bekijken en advies geven of helpen.
Niet te veel veranderen of toevoegen in één keer svp. Dan is het makkelijker om evt. fouten te herstellen.

Succes,
Eggie

Edit… yep… Zie nu je edit… Zet wel commentaar op de changeset. Laat je niet weerhouden door kritiek :slight_smile:

Edit3 Commentaar op je changesets vind je als een link in je reguliere mail.