Het intekenen van het trottoir als highway.

De reden dat ik naar Surhuisterveen heb verwezen is tweeledig. Specifiek maak ik me zorgen om het fanatisme van een onervaren mapper en ik weet niet goed hoe erop te reageren. Ernstige fouten zie ik niet. Er worden wel heel veel gegevens en details toegevoegd waar ik zelf geen ervaring mee heb. Met zijn huidige werktempo is er risico op een snelle opeenstapeling van structurele fouten of onvolkomenheden wat veel extra herstelwerk kan opleveren voor zowel de betreffende mapper als anderen.
Velen van ons hebben zelf ooit als beginneling even pas op de plaats moeten maken en moeten bijleren. Een normaal proces, maar dit viel me op omdat het in mijn regio is en het tempo en detailniveau wel erg hoog ligt.

Inhoudelijk sluit het aan bij het onderwerp van dit topic. Er bestaat een behoefte om trottoirs los in te tekenen. Ik ben er nog steeds geen groot voorstander van. Het zal echter toch niet tegen te houden zijn en het lijkt me nu de tijd om het dan maar in goede banen proberen te leiden.

Ik stel dus voor om vanaf nu te bespreken HOE apart ingetekende trottoirs ingetekend kunnen worden indien iemand ervoor kiest dit te doen.
De zorgen mogen serieus genomen worden. De uitdagingen voor een router of renderer moeten wel reƫel zijn.

Surhuisterveen kan als voorbeeld dienen: wat gaat daar goed en wat niet?
Het lijkt me overigens verstandig om daar nu niet direct inhoudelijk te gaan ingrijpen in het werk van de mapper. Even afwachten of hij reageert en dan zorgen dat hij zichzelf kan bijsturen.