hellup Dordrecht Zwijndrecht door elkaar gehaspeld

De heren zijn geblokkeerd voor 12 uur, maar de schade was al weer geschied.
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.81651&lon=4.65235&zoom=16&layers=M

Kreeg tussen de middag nog een excuus-mail. Misschien is het “geland?”
On 2011-05-27 15:40:37 UTC eggie wrote:

Dag mapper,

Wat ben je in het gebied van Dordrecht en Zwijndrecht aan het doen?

Alle wegen zijn hier door elkaar gehaspeld.
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.81494&lon=4.65674&zoom=16&layers=M

Groet,
Eggie

sorry voor dat andere bericht met:ga je oma neuken

It’s so Funny zou je nog één poging kunnen wagen om de boel te repareren?

Groet,
Eggie

Tevens verzoek om DestinyBieber te blokkeren gehonoreerd.

And damage from mister bieber today.

Blocked Bieber.

Dear user DestinyBieber,

your edits are not funny. You are vandalising the good work by users in the Netherlands. Please stop.

Data Working Group
Frederik Ramm

De schade is herstellende zie ik.
Blijft toch vervelend want updates hebben zo ook weinig zin.
eggie

Ik heb net een berichtje gestuurd aan user woodpeck die de blocks regelt:

on behalf of eggie you blocked three accounts today: owenpoepen1, DaanWI and DestinyBieber. I can confirm that this is no incident, but deliberate vandalism:

  1. it is recurring
  2. multiple accounts are used
  3. DaanWI responded to a mail I send him. But he responded using literally these words ‘vieze vuile homo hou je dikke hoeren bek!!!
    ga je oma neuken pijpen’ which translated -and abbreviated- means ‘fuck your grandma’

This time he hit a Dutch city, next time he may hit a German city using a new account name. Therefore, in my opinion it would be best to block the IP-address of that person.

briljant, we zijn volwassen aan het worden. ik vermoed trouwens dat dit scholieren zijn, er wordt in sommige aangepaste straatnamen naar een school verwezen (geen echte naam).

dat is dan wel weer naar, met een ip-block blokkeer je waarschijnlijk dus een hele school…

Er zijn er twee. Develstein en Walburgcollege. De zitten dan weer samen in het LOC@ met de beroepsgerichte leerwegen. Precies het gebied van de schade.
Als het aan de gang blijft kan ik ook wel eens een mailtje wagen naar de school.

'k Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar LOC@ met het verzoek aan de systeembeheerder om e.e.a. te checken. Het is zeker geen beschuldiging , maar een vermoeden.
Wie weet?

eggie

Als je de dagen en tijdstippen kunt achterhalen, kunnen ze op het rooster kijken welke klas een tussenuur had.

Ha Mattheus,

Jij kent het klappen van de zweep wel in een school. In Drenthe gaan ze toch hoop ik ook niet een leerlingproject starten met OSM.
'k Heb inmiddels antwoord van de directie van het LOC@. De informatie is doorgestuurd naar de ICT afdeling van de school. We worden op de hoogte gehouden. :slight_smile:
Ben benieuwd.

Groet,
Eggie

eggie: Grote kans dat het vanuit het OLC gebeurt. Een berichtje naar de beheerder van het OLC zou weleens zeer efficiënt kunnen blijken. Anders inderdaad algemener, hoofd ICT oid. Je hebt vast wel contacten die kant op? :slight_smile:

PS: Wat zijn mensen toch weer vooroordeelbevestigend he, met die taal. :S

Edit: Eerst pagina 2 lezen, voordat ik reageer. :slight_smile:

Als er nog nooit echte edits van dat IP nummer gekomen zijn lijkt me dat geen groot verlies. Anders is een tijdelijke ban misschien een oplossing, tot na de zomervakantie ofzo…

-peter

De “vraag” ligt nu ook bij de ict-afdeling van het Da Vinci College via LOC@.
Wordt hopelijk niet vervolgd!
Eggie

Antwoord Directie LOC@ Zwijndrecht
probleem voorgelegd aan de dienst ICT van het Da Vinci College inmiddels. Ligt lastig, begrijp ik.

Leuke understatement:-)

Ze kunnen het niet meer nagaan, denk ik. Ze zullen wel beterschap beloven doordat ze meer gaan controleren welke sites hun leerlingen bezoeken. Waarschijnlijk zullen die personen het niet weer doen, puur omdat de lol eraf is.

Ha Mattheus,

Denk niet dat er specifiek wordt gecontroleerd. De beheerder van een OLC kijkt of er stiekum spelletjes worden gespeeld of dat er te veel “natuur” voorbijkomt. Het schuiven aan nodes zal niet opvallen. We zullen dus zelf de boel in de gaten moeten houden

Eggie

Hoi,

Vandaag was het toch weer raak in Zwijndrecht. Nu geen meteorieteninslag, maar een poging om de Bermudadriekhoek te construeren. Inmiddels met Duitse hulp is de zaak weer gerepareerd en is een verzoek om de boel te blokkeren doorgegeven.

eggie

Naar mijn idee kunnen dit soort dingen het beste voorkomen worden, door een gebruiker pas edit mogelijkheden te geven zodra de gebruiker gpx bestanden heeft geuploaded welke gemaakt zijn met zijn eigen gpsr.
Ik weet dat dit weer een drempel is.
Ik denk niet dat de osm gemeenschap zit te wachten op een moderator die eerst een aantal wijzigingen moet goedkeuren voordat men zonder direkte kontrole de OSM kaart mag wijzigen.

Ik denk niet dat dit verstandig is, want ze kunnen er geen correcties worden aangebracht. Op de OSM staan vele fietspaden die als cycle track zijn gemapt. Op de OFM worden deze fietspaden als verhard weergegeven, terwijl het schelpenpaden zijn. Waar mogelijk corrigeer ik dergelijke fietspaden.

Het mooie van de OSM is de laagdrempeligheid. Dat is nu tijdelijk een nadeel. Een beheerder/moderator zou de bevoegheid moeten hebben om een waarschuwing te sturen en/of een gebruiker te blokkeren indien er duidelijk sprake is van misbruik.

Hmm, ik ben donderdag zoiets tegen gekomen http://www.openstreetmap.org/?lat=53.185373&lon=6.648327&zoom=18&layers=M
Een zandpad wat nu een betonnen fietspad is, dat betekend voor mij dat ik het pad eerst ga afrijden.
Daarna ga ik het eventueel wijzigen, iemand anders is mij dan al vaak voor.
Maar ik bedoel niet per kaart wijziging een geuploaded gpx, echter een zeker verleden aan wijzigingen en geuploade gpx.

Het probleem kan dan zijn het weer terug halen van de juiste kaart.
Het kost al verschrikkelijk veel moeite om de kaart aktueel te houden, ik heb zelf helemaal geen zin om het gebied waar in woon voortdurend te kontroleren op vandalisme.
Er zijn hier 2 pubers thuis, daar hebben mijn vrouw en ik eerst wel eens voldoende aan

Een GPX tracklog is niet altijd nauwkeurig heb ik gemerkt. Twee jaar geleden kocht ik een GPS logger (van de ANWB) om de onbekende paden te loggen. Toen ik enkele routes had opgenomen met zowel de GPS Logger als de Garmin Etrex, bleek dat er verschil in zat. Soms was dat verschil enkele meters, soms aanzienlijk meer. Bij de Garmin Extrex hangt het ook nog af van de instellingen (‘op de weg’ of ‘weg uit’ of i.d.). Want als je de Onroute Fietskaart gebruikt met de optie ‘Op de weg’ aan, zoek die het dichtsbijzijnde groene weg op.

(Fiets)paden die ik goed ken, map ik m.b.v. de BING kaart. Dit is m.i. net zo nauwkeurig als m.b.v. een tracklog gemaakt met de Garmin Etrex. Zo heb ik ook enkele paden gemapt die ik niet kende. In dat geval maak je snel fouten. Dat doe ik dus niet weer. De afgelopen maanden heb ik ongeveer 1000 km gefietst en heb ik de door mij gemapte paden gecontroleerd. Soms bleek dat mijn geheugen me in de steek had gelaten. Het pad om het Hondshalstermeer is voor ongeveer de helft van beton. Voor de rest is het een schelpenpad. In mijn beleving was het pad helemaal van beton. Zoiets herstel ik zodra ik weer thuis ben.

Uitsluitend GPX tracklogs gebruiken, heeft m.i. niet zo veel zin, omdat het de nauwkeurigheid niet te goede komt. Alleen de dure GPS apparatuur is vrij nauwkeurig. De meest gebruikte GPS apparaten missen die nauwkeurigheid.

Toch zul je af en toe de kaart moeten controleren in het gebied waar je werkterrein is om de kaart aan te vullen. Soms vul je een collega mapper aan of een collega mapper vult jou aan. Als er ooit vandalisme wordt gepleegd, zie je dat onmiddellijk en je kunt ook direct nagaan wie dat heeft gedaan.

Als dat een regel was geweest, dan had ik hier niet gezeten. Ik had al een fikse hoeveelheid gemapt vóór ik mijn eerste gps-toestel kocht. En ik denk dat ik niet de enige ben. En die had ik niet gekocht als ik niet al eerder enthousiast over het bewerken van OSM was geworden.

Ik map ook wel op plekken waar ik nog nooit geweest ben (in het buitenland vooral), gewoon omdat dichtbij er niet zoveel bulkwerk meer te doen is en dom bulkwerk is ook wel eens leuk. Dus in zo’n geval zoom ik ergens op in en begin van daaruit te mappen op basis van satellietbeelden (bijvoorbeeld om stukken snelweg in de USA die door de Tiger import geen goede topologie hebben te fixen, handig voor de routeplanners…). Wat ik maar wil zeggen: een GPS is zeker niet nodig om toch een nuttige bijdrage te kunnen leveren.