Gratis webruimte gezocht voor Garmin kaart

Met behulp van Ligfietser heb ik een OFM kaart gemaakt van Duitsland. Deze wil ik plaatsen op een server zodat deze door anderen te downloaden is. Helaas kan ik niet snel een provider vinden die voldoet aan mijn eisen. Er zijn genoeg gratis plekken te vinden maar deze staan over het algemeen niet toe dat er bestanden van net iets meer dan 1 gig worden gedownload. Weet iemand een provider die dit wel kan en waar een stuk of 5 of meer gig aan ruimte beschikbaar is?

Ik weet er zo gauw geen, maar het is niet alleen de opslagruimte waar je rekening mee moet houden. Er is vaak ook een limit op het aantal bytes dat gedownload mag worden. ga je daar overheen kan dat extra gaan kosten.

-peter

Ik ben recent gestart met het hosten van http://download.osmand.net. De jongens van osmand uploaden hun files (ong. 3 Gb op dit moment) en ik houd stats bij (zie link op http://download.osmand.net)

Als je goed kijkt, dan zie je dat de 3Gb PER DAG ong 50Gb aan verkeer genereert. Mijn hosting provider knijpt als ik boven de 5Tb verkeer per maand kom de verbinding dicht naar 10Mbit.

1Tb verkeer per maand bijkopen kost mij 8 euro. Dit lijkt niet veel, maar ik vind ondertussen dat ik genoeg charitatieve activiteiten voor osm gerelateerde projecten doe.

Mocht je zelf een manier weten om 8 euro per maand te sponsoren, dan vind ik het geen probleem om ook de garmin bestanden er bij te zetten.

Ter indicatie: Ik spendeer maandelijks 400 euro aan servers. Hiervan wordt 80% zakelijk gedekt. De rest is verkapte sponsoring of eigen hobbywerk.

Peewee,
Is dat dan niet mogelijk op planet.openstreetmap.nl ?

Allen bedankt voor de reactie

@Milo

Bedankt voor je aanbod. Ik hou het nog in overweging. Ik ben zelf ook sinds kort aan het mappen. Is ook een vorm van vrijwilligerswerk. Ik vind het best leuk maar om er nu voor het plaatsen van een kaart ook zelf financieel bij in te schieten gaat me eigenlijk te ver maar misschien moet ik nog aan het idee wennen dat het ms niet anders kan. Het plaatsen op een server is niet voor eigen gewin (want gratis te downloaden) en dan zou het prettig zijn als ik dat ook gratis voor elkaar kan krijgen. Ik vind jou financiële bijdrage aan OSM overigens zeer lovenswaardig. Echt top maar ik moet bekennen dat ik dat er niet voor over heb. (en ik kom niet eens uit zeeland :wink: ) Ik zoek gewoon nog even verder.

@Ligfietser

Welkom terug in Holland (neem ik tenminste aan). Helaas niet gelukt. Stuur je zo een PM.

Als je product specifiek bedoeld is voor Duitsland zou je ook de FOSSGISS/STRATO gesponsorde OSM servers kunnen proberen.

Natuurlijk niet zo mooi als een eigen serverruimte, maar je kunt natuurlijk ook gratis filehostingsites proberen. Bij bijvoorbeeld depositfiles.com kun je gratis oneindig veel data opslaan. Voorwaarde is dan wel dat ieder afzonderlijk bestand niet groter is dan 2 GB en de bestanden worden gewist 2 maanden nadat het voor de laatste keer is gedownload.

Lambertus en Richard bedankt voor de suggesties.

Ik ben momenteel naar google docs aan het uploaden maar erg snel gaat dat niet. Vrees dat downloaden ook niet erg snel zal zijn.
Ik denk dat de suggestie van Richard er veelbelovend uitziet. to be continued.

Groet Peter

Ik heb de 714 MB (mapsource installer) geupload naar google doc en naar www.depositfiles.com . Beide duurden wel een aantal uren voordat deze geupload waren (schat 3 uur google en 4 uur depositfiles. Bij de laatste gaat het downloaden (gratis versie) ook zo langzaam. Dat kan je de downloaders niet aandoen. Bij google docs gaat het gelukkig een stuk sneller maar daarvan is weer het nadeel dat ik maar 1024 Mb mag uploaden totaal. Dat betekent dat naast de installer niet ook nog een gezipt img file te uploaden is. We zoeken verder.

Het uploaden bij depositfiles gaat bij de ftp upload wel snel (zo’n 8 MB/s), maar inderdaad wordt de download snelheid afgeknepen (bij de gratis versie dan).