grasstroken gemapt over paden

Dat is toch wat wij hier doen? Kaart aanpassen aan de best beschikbare bronnen.

@Friendly_Ghost Niet gaan najagen (ook al is dat mogelijk met en delete user), komt vanzelf een keer tevoorschijn als iemand in het betreffende gebied gaat mappen.
Pak een item, gebied, of wat dan ook dat jij belangrijk vind en ga lekker mappen. Voor de een is dat wandelroutes, de ander fietsroutes ikzelf b.v. focus me op MTB routes, alles in zuid-oost Drenthe en oplossen van notes (voor zover dat mogelijk is zonder met de auto naar b.v. Zaandam te rijden).

Dat kan ook een foutje zijn.

Zo struikelde ik gisteren over natuurgebied Planken Wambuis dat gemapt was met surface=asphalt.
Dat zal ook wel per ongeluk gegaan zijn.

Een heel mooi gebied. De meeste fietspaden daar zijn geasfalteerd, maar daarbij houdt het asfalt ook wel op.

Beetje moeite mee dat er access rules staan (access_sign:cycling no) op een nature_reserve waar ook fietspaden en MTB-routes lopen. Die horen m.i. op de highway’s thuis.

Mee eens

Ik heb helaas geen idee hoe we de data van een verwijderd account kunnen opvragen.
Er is door deze mapper denk ik ook te veel in kaart gebracht om op deze manier data te herstellen.

Wat wel uitkomst kan bieden is Overpass ter indicatie waar mogelijke ‘problemen’ kunnen zijn.
Hier worden alle highway=tertiary gefilterd waar deze een overlap hebben met landuse=grass binnen Fryslân:

[out:json];
area["name"="Fryslân"]->.a;
wr["landuse"="grass"](area.a)->.b;
(
  way["highway"="tertiary"]["layer"!~"1"](area.b);
  );
out body;
>;
out skel qt;

In de internal downloads van Geofabrik wordt vastgehouden welke gebruiker als laatste heeft ge-edit op een element. Na het inladen in een postgis database is het vrij eenvoudig alle items van een specifieke user op te vragen. Of zelfs alle landuse van een specifieke gebruiker die een overlap heeft met een highway. Ik kan daar in de OSM NL meeting van vandaag iets laten zien als er interesse is.

Zonder het hele topic na te lezen wil ik best even enkel mijn eigen mening geven op het oorspronkelijke probleem.

Persoonlijk vind ik dat uitgesneden paden een hogere mate van kwaliteit hebben dan paden over vlakken heen te tekenen. Dus wanneer de paden tussen vlakken al uitgesneden zijn vind ik het niet nodig dit weer om te keren. Ik vind het daarintegen niet fout om de paden over de vlakken heen te tekenen, het is gewoon gedetailleerder om het uit te snijden.

Een mogelijk argument om toch paden over vlakken te laten staan is misschien wanneer de ondergrond van het pad vrijwel hetzelfde is als de ondergrond van het vlak, bijvoorbeeld een graspad wat over een grasland loopt. Of wanneer een pad bijvoorbeeld door een dichtbegroeid bos loopt kun je het pad denk ik beter door het vlak heen tekenen.

Beste E de Wit,

Het bovenstaande komt veelvuldig voor, meestal per ongeluk naar ik aanneem maar onzorgvuldig is het zeker. Je weet of kent de werkwijze van de ander niet of hebt je er niet in verdiept noch naar gevraagd, onder de vlag ik weet het beter. En dat is nou net niet beter of noodzakelijkerwijs waar.