Google Maps og OSM

Jeg har fornylig set et par kedelige eksempler på at Google Maps/Earth slet ikke navigerer korrekt for fodgængere og cyklister i Danmark, så jeg spørger lige her: Er der nogen der ved om Google bruger OSM data i deres kort og navigation? Er der en måde at påvirke deres brug af OSM data på? Eller skal vi bare fortsætte med at bruge deciderede fodgænger og cyklist apps, som jo klarer opgaven fint (bl.a. fordi de bygger deres navigation på OSM data)?

1 Like

Ne,j Google Maps bruger ikke OSM data til deres korttjenester. De ønsker selv at eje alle data.
Google Maps prioriterer slet ikke cykling og vandring i forhold til biltrafik og POIs (virksomheders placeringer, turiststeder osv). Google Maps tjener primært deres penge på geografiske reklamer, så al god rutenavigation til cykling/vandring skal findes i apps, hjemmesider, rutenavigationsoftware eller cykelcomputere der benytter OSM data.

1 Like

Mange tak for et klart svar; det er (desværre) præcis det mine observationer tyder på. Når jeg tænker på hvor mange der bruger Google Maps (og Apple Maps) til bilnavigation, hvad bruger de samme så til cyklist og fodgænger navigation? Måske er der så få der udnytter dette, at vi alle sammen har særlige cyklist og fodgænger apps? Eller findes der en mere generel navigationsløsning jeg har overset?