Zo gaat het door met hier en daar bij inritten geen kerb.
Hoe mappen?
Splitsen way?
Dat doen we wel bij rotondes.
wel overrijdbaar, wat te doen voor de emergency, kerb benoemen?
Hoe mappen?
Splitsen way?
Dat doen we wel bij rotondes.
wel overrijdbaar, wat te doen voor de emergency, kerb benoemen?
Kan beiden. Ik zou hier gescheiden doen voor het gemak. Over de overrijdbaarheid voor hulpdiensten hoef je je geen zorgen te maken zolang dat soort doorsteekjes bij de uitritten er zijn. Dit komt trouwens ook voor bij bredere stroken rijbaanscheiding die overrijdbaar zijn, en het is hetzelfde verhaal:
Dit teken je immers ook in als twee ways, terwijl je er prima overheen kan rijden (het mag alleen niet voor normale weggebruikers). Zelfde situatie, alleen breder.
Als een bestuurder van een brandweerwagen of zo merkt dat de legale route die een navigatietool geeft verkort kan worden, dan zal die dat altijd ter plekke moeten beoordelen. Kan die afsnijden? Of niet nu in de spits? Wij kunnen dat niet zomaar mappen tenzij het echt emergency
-doorsteekjes zijn. Je zou dan zo ongelofelijk veel doorsteekjes moeten gaan creëren, daar is geen beginnen aan.
Kijk:
Een beetje brandweerwagen dendert daar ook zo overheen als het moet, maar dit tekenen we toch altijd in als losse ways.
Leuk hoe wegbeheerders altijd de grenzen opzoeken… Alsof ze meelezen en dan kijken of ze nog iets kunnen bedenken wat dan nèt niet past.
Ik zou hier zeggen dat het profiel zo laag lijkt dat je niet van een barrière kan spreken. Ik zou deze ook enkel intekenen.
Wat willen ze daar trouwens? Ik neem aan dat je vanaf de opritten wel beide kanten op mag?
Wat ze willen? Onduidelijkheid creëren? Ik weet het niet. Verhoging stelt niets voor, alleen zijdelings met een racefiets er overheen rijden zal een probleem opleveren.
Zelfs in BGT staat hij getekent: Verbeter de Kaart
Ondertussen topic voorbeeld gescheiden, waar eerder overtaking=no
op stond, nu barrier=kerb
met two_sided=yes
.
Geim zijn voorbeeld.
BGT in Pdok viewer
op het element klikken.
Ze betitelen het als verkeerseiland, gesloten verharding.
(verkeerde topic)
Ik heb gisteravond tijdens mijn avondwandeling losliggende stoeptegels gezien met meer hoogteverschil, om ze dan meteen maar een verkeerseiland te noemen gaat me wat te ver.
Doel van een verkeerseiland is om verkeersstromen te scheiden, dat lukt hier niet mee en zoals @JeroenHoek al aangaf, je kunt er gewoon overheen rijden om via de inrit bij je woonhuis te komen.
Lijkt me eerder wensdenken van de gemeente Borger-Odoorn.
Het effect is dus dat er niet of nauwelijks wordt ingehaald.
En dat scheelt de wegbeheerder dus een verkeersbesluit en een moeilijke motivering van een inhaal verbod
Zou een optie kunnen zijn, maar een paar plaatsen is wel een heel stuk goedkoper.