Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig om individuele parkeerplekken te mappen op parkeerplaatsen en ik vroeg me af of we hier niet beter Machine Learning voor kunnen gebruiken. Dit omdat het toch vrij voorspelbaar werk is (Zie de parkeerplaats aan de noordkant van Schiphol). En ook omdat we dus het nodige trainingsmateriaal hebben om de ML mee te trainen. Ik heb verder geen ervaring met het maken van JOSM plug-ins of met ML, maar ik heb recentelijk wel kennis gemaakt met YOLO en zoiets zou je hier voor moeten kunnen gebruiken (YOLO heeft een python API en JOSN is natuurlijk in Java gemaakt, maar ik geloof dat OpenCV ook bruikbaar hier voor is).
Heeft iemand zin in om hier naar te kijken en uitproberen of dit Ć¼berhaupt mogelijk. Of andere ideeĆ«n of parkeerplekken makkelijker te maken.
Parkeerplaatsen komen in vele vormen en maten. Ik vrees dat dit toch iets te moeilijk is.
Verkeersborden en andere echte āobjectenā zijn gemakkelijk.
maar individuele parkeerplaatsen zijn moelijk volgens mij, ZEKER als er autoās op staan. Ik denk dat de foute marge zowiezo gigantisch zou zijn (dat je het uiteindelijk toch gewoon zelf manueel zou doen)
Ik denk dat het nuttiger is om bv alle parkeerplaats borden te detecteren en dan bij wijze van spreken āgefocustā manueel parkeerplaatsen mapt overal waar die borden gedetecteerd worden.
Als je zo specifiek bezig bent, probeer je dan ook aan te geven op de parkeervakken of deze bedoeld zijn voor invaliden of elektrisch laden? Hoe lang je met je blauwe kaart mag staan of dat het betaald parkeren is of niet?
Dat lijkt me vele malen nuttiger dan de individuele plekken die vooral taggen voor de renderer lijken omdat je een mooi plaatje wilt zien.
Hoe wil je omgaan met parkeerplekken onder of op gebouwen en parkeergarages?
Geen ervaring met ML, maar ik vraag me af of het niet eenvoudiger zou zijn om een josm plugin te hebben die een omtrek kan opdelen in x gelijke vakken, en meteen de juiste tags zet. Bestaat zoiets al?