Gebouwen op Curaçao in kaart brengen

Zou er hier interesse zijn in een project om de missende gebouwen op Curaçao in kaart te brengen?

Ik heb even rondgekeken, en als ik een schatting moet doen denk ik dat ongeveer 85% van alle gebouwen op Curaçao nog niet zijn ingetekend in OSM. En omdat (zover ik weet) de BAG niet wordt bijgehouden op de Nederlandse Cariben moeten deze gebouwen allemaal met de hand ingetekend worden.

Ik zou een aantal Tasking Manager projecten kunnen aanmaken om systematisch deze gebouwen in te kunnen tekenen.

Oh, leuk! Zijn er goede luchtfoto’s?

Dit doet me terugdenken aan ~2010, toen we nog geen 3dShapes/BAG hadden in Nederland :grinning:

Lang niet zo goed als de PDOK luchtfoto’s in Nederland, maar van wat ik heb gezien zijn de Esri luchtfoto’s het meest nauwkeurig, en de Bing luchtfoto’s het meest recent.

Om een indruk te geven:

Esri

Bing

Je zou hier bij HOT ook een project van kunnen maken in het kder van disaster preparedness.

Een HOT project is inderdaad wel een goed idee, ik ga kijken of dit mogelijk is.

1 Like

Ja hoor, het is gelukt! We hebben een HOT project:
#18849: Mapping Buildings on Curaçao for Disaster Preparedness - Part 1 - HOT Tasking Manager

Ik heb nog niet in 1 keer het hele eiland als een project gedaan, want dat lijkt me een beetje veel. Maar als we deze af hebben kan ik weer een nieuwe aanmaken.

1 Like

Geprobeerd Task #1 uit te voeren en de data laad prima in Josm maar de Bing achtergrond wil niet laden:

https://josm.openstreetmap.de/ticket/23913#comment:81

Bij mij geeft de Bing achtergrond in eerste instantie ook een foutmelding in JOSM, maar na ongeveer 30 seconden laadt het wel.