Ik heb een BAG terugmelding gedaan voor dit object omdat de afmeting in BAG niet overeen kwam met de afmeting op de luchtfoto. Deze melding kwam terug met de mededeling “geen BAG-object” en het object is niet meer actief in de BAG maar nog wel aanwezig als historisch.
Ik ben van plan om de volgende wijzigingen door te voeren:
Aanpassen:
geometrie
Verwijderen:
source=BAG
source:date=2014-02-11
de adres node
Toevoegen:
note= <datum> Verwijderd uit BAG, ref is historisch
Twijfelpunten:
Verwijderen start_date=1969. De afwijkende afmetingen zijn mogelijk veroorzaakt door vervanging van het object.
Aanpassen ref:bag naar ref:bag:historisch
Daarnaast denk ik erover om bij de invoer van dergelijke objecten (elektra verdeel station e.d.) die niet in de BAG aanwezig zijn standaard een note toe te voegen met “geen BAG-object” of “niet in BAG” of iets dergelijks.
Note: Bericht origineel geplaatst in topic BAG-importverzoeken. Eigen topic aangemaakt voor betere zichtbaarheid.
Ja, dat is em
En ook daar (building/street_cabinet) had ik zo mijn twijfels over. Ik vind hem eigenlijk te groot voor street_cabinet (door mij vertaald als straatkast), maar aan de andere kant weer te klein voor een building.
De bestaande tagging is building, maar geïmporteerd uit BAG en de vorm is groter dan het huidige object.
Nadere bestudering van de wiki toont dat het voldoet aan de (Engelstalige) definitie voor een building op de wiki, maar die is nogal ruim.
a man-made structure with a roof, standing more or less permanently in one place.
Maar ook de definitive van een street_cabinet op de wiki past.
A street cabinet hosts many sorts of equipment, often technical stuff, while being of a size or construction that workers cannot enter themselves.
Thus they are different from technical buildings where humans can walk inside.
Ik neig er nu toe om de meer beperkte definite te gaan volgen.
Grappig, beide is waar, je moet er in kunnen om aan de transformatoren te werken, maar er rechtop in staan kan dan weer niet.
Misschien om echt onderscheid te houden met dit soort gebouwen (die overigens wel in BAG staan):
Bij panden die niet meer in de BAG staan, maar wel in het terrein, zie ik in OSM regelmatig een note of ref:bag:old staan. Om de link met de BAG te houden. Maar volgens mij is dat niet nodig. Voor het huidige object voegt het niet veel toe dat je weet dat het ooit in de BAG stond. En in de historie van het object is te zien dat het ooit in de BAG stond. Eigenlijk is de building tag de enige die blijft. Al dan niet aangepast.