Garmin wijzigt routering voor motorvoertuigen via hun softwareupdates

Toetsen zijn gemakkelijk te repareren met een stukje gum en een pleister.

Bedankt voor de tip.
Dit heb ik 2 jaar geleden al gedaan nu heeft echter de onder gelegen micro switch van de uitzoomknop het begeven.
Jaren in combinatie met OFM plezier aan beleefd

Zal openfietsmap missen;)

De Openfietsmap style is er ook voor Osmand (Android, helaas nog niet voor IOS) :wink:

Hopelijk is het een storm in een glas water… Volgens Waypoint is Garmin bezig met een emengency fix voor de zumo xt wat betreft de onroute motorkaart. Hoe het dan gaat met andere afgeleide kaarten geen idee. Ook bij de 66 update zie ik nog niets over blokkeren van auto…motorfiets routering.
Of iets voor de etrex 22 32 wordt aangepast… geen idee.
Toch maar even opletten met updates.

Edit…de knoppen van mijn etrex 30 liggen ergens tussen Dordrecht en Parijs…
Het toestel ligt denk ik ergens in de Seine… want ik heb het na uitlenen niet meer teruggehad.

Dat is het inderdaad. Ik heb een proefversie van de komende firmware update op de XT gezet. Hiermee is het berekenen van een route op de Openfietsmap geen enkel probleem.

Oke ligfietser heb hem in OsmAnd geinporteerd ziet er gelikt uit.
Heb je nog instellingstips.
Kunnen we ook routeren via fietsroutes ?

De routering staat helemaal los van de OFM style, wordt intern bepaald door Osmand. Je zou ook kunnen navigeren via brouter, of die dan uitsluitend via fietsroutes kan routeren en hoe weet ik niet.

Ja, je kan brouter opdracht geven zoveel mogelijk over fietsroutes te gaan maar dan moet je wel het profiel (een tekstbestand) bewerken

Voor het standaard Trekking.brf profiel kan je vinden:

assign stick_to_cycleroutes     = false  # %stick_to_cycleroutes% | Set to true to just follow cycleroutes | boolean

Als je dat wijzigt van false naar true dan zal brouter zo veel mogelijk fietsroutes volgen.