Graag wilde ik onderstaand voorstel morgen tijdens de meeting bespreken en omdat onderstaande nogal een lap tekst is hier alvast ter inzage met iedereen delen: (hier en daar moet ik nog wat links toevoegen wat de vele edits gaat verklaren)
OSM NL FUTURE note
FUTURE
PROJECT- SAMENVATTING & STATUS: [gemeente project url]
PROJECT PLATTEGROND OP SCHAAL: [gemeente project plattegrond url]
PROJECT PARTNERS: [gemeente project partners urls]
—————————————————————————————————
NOTE future plaatsingsspelregels:
Gemeenten hanteren project fasen om de voortgang van een project weer te geven die we kunnen gebruiken om te bepalen of een NOTE future plaatsing op OSM zinvol is.
De gemeente Haarlem (waar ik woon) hanteert 6 project fasen waarbij alleen de laatste 3 voor OSM NL waardevol zijn om te bepalen of een FUTURE note plaatsing iets toevoegt.
Deze 3 fasen zijn:
-
ONTWERP :
Schaaltekeningen van het project zijn gemaakt en bevinden zich in fase:
a. VO: Voorlopig Ontwerp:
Architect heeft met info van opdrachtgevende partijen een ontwerp gemaakt en zal 6 weken ter inzage liggen & via inspraak m.b.v. projectgebied om- en inwonenden besproken worden.
b. DO: Definitief Ontwerp:
Gegronde bezwaren op de VO worden verwerkt en heeft als resultaat: DO
Deze status VO of DO zal altijd op de schaaltekening terug te vinden zijn met ook vermelding van versie nummers.
Mag duidelijk zijn dat je in de FUTURE note de meest recente schaaltekening vermeld en als een meer recentere schaaltekening van dit project beschikbaar komt is dat een reden om een extra vermelding te plaatsen op de FUTURE note immers dit is dan een project update… -
VOORBEREIDING:
De gemeente heeft project bouw partners geselecteerd die het project gaan voorbereiden.
Voor OSM NL het startsein om te controleren op meest recente bouwtekeningen omdat het project snel kan gaan plaatsvinden… -
UITVOERING:
Voor OSM NL het startsein om een bepaald projectgebied als UNDER CONSTRUCTION op de OSM NL weer te geven.
Immers het projectgebied is geruime tijd slecht of niet toegankelijk wat OOK waardevolle info op levert mijn in ziens…
Als het project gerealiseerd is:
- de schaaltekening importeren in OSM NL zodat alle nuttige kaart info beschikbaar is voor iedereen…
- het project gebied weer vrijgeven als niet UNDER CONSTRUCTION of houd de import daar al rekening mee ?
- FUTURE note resolven als op de kaart de aangebrachte veranderingen te zien zijn.
@Tjuro: het zou super zijn als de verschillende fasen op je veel eerder gemaakte weergave future note programmaatje deze fasen achtereen volgens weer kan geven:
ONTWERP. : ORANJE
VOORBEREIDING: GEEL
UITVOERING. : GROEN
Is dat realiseerbaar voor je ?
Omdat ik natuurlijk niet kan spreken voor andere gemeenten hoe zij hun projectfasen indelen is misschien wel door het lezen van informatie op hun website’s te bepalen in welke projectfase een bepaalde gemeente project zich bevind waardoor een FUTURE note op OSM NL te plaatsen valt.
Op de OSM NL wiki pagina heb ik een projectlijst Nederland gemaakt (nu nog in draft fase) waar gemeente project websites (als deze er nog niet zijn kunnen ze op deze pagina toegevoegd worden door iedereen) makkelijk te raadplegen zijn.
Als voorbeeld: Haarlem project pagina
Dit bovenstaande is slechts een voorstel om morgen in de geplande OSM NL meeting te bespreken & alle opmerkingen/aanvullingen op dit voorstel zijn altijd welkom !
Zie bovenstaande dus als: FUTURE note in voorlopige ontwerp fase.
Ik hoop op veel constructieve input van iedereen hier
Tot morgen !