Denk ook aan typisch lokale fietsroutes zoals bijvoorbeeld NachtNet Fiets in Zoetermeer. Bedacht en onderhouden door de Gemeente Zoetermeer. Zie: Nachtnet fiets in Zoetermeer | MRDH Metropoolregio Rotterdam Den Haag en Mysterie: dit betekent de 'code N8' op de fietspaden - indebuurt Zoetermeer
Thanks! zeker die streekgebonden routes is een goeie, zitten toch nog meer regionale/lokale fietsroutes (in “network”=>“lcn”) bij die afwijken van het knooppuntennetwerk dan ik eerder had opgemerkt. Die ga ik er ook nog in opnemen
De LF routes maken volgens mij wel allemaal volledig gebruik van het knooppuntennetwerk.
LF routes horen synchroon te lopen met het fietsknooppuntnetwerk, maar in de praktijk is dat niet overal zo. Als het fietsknooppuntnetwerk wordt gewijzigd, wordt niet altijd de LF route gewijzigd. Vaak gebeurt dat pas later.
Wat gebiedseigendom betreft, rondom Deventer is IJsselland een grootgrondbezitter met veel natuurgebieden.
Die hanteert een eigen bord:
Ik zie dat er wegen kunnen zijn en dat auto’s niet verboden zijn. Toch merkwaardig.
Knap stukje werk !
Want hoe meer toepassingen via OSM data gaan ontstaan hoe meer gebruikers en daardoor hoe levendiger OSM blijft.
Graag gedaan hoor & zodra ik wat terugkoppeling van bepaalde instanties heb gekregen meld ik dat hier voor je.
Scherp opgemerkt.
Ik ken dat gebied rondom dat stukje natuur niet hoor, maar zou het kunnen zijn dat toevoerende wegen veel eerder al naar dat gebied sowieso door fysieke en/of regelgevende barrières niet toegankelijk zijn voor auto’s ?
En daardoor niet vermeldingswaardig om op dat toegangsbord te zetten ?
Dat zal het zijn, maar zoals het er nu staat mogen motorfietsen, bromfietsen en fietsen dan ook niet op de doorvoerwegen in het gebied, en dat is dan weer merkwaardig.
Waarschijnlijk doelen ze met wegen op tracks, zandwegen, brandwegen en servicewegen, waar het terreinbeheer wel met voertuigen op rijdt, maar publiek mag er alleen lopen.
Het moet toch niet al te moelijk zijn om dit sluitend op te schrijven…
Naast wat al genoemd is zijn er ook nog de snel- of doorfietsroutes. Meestal te herkennen aan F en nummer van auto(snel)weg waar deze parallel aan loopt. F28, F59, F199 etc.
Na de opsomming van verboden, staat er op dat bord, onderaan ook nog eens overige art. 461.
Anderen beginnen met een opsomming van wat is toegestaan en sluiten af met, overige verboden.
Het gebruik van overige is hier discutabel.
En in art 461 staat niks over een specifiek gebied. De regels moeten juist door de terreinbeheerder duidelijk worden gemaakt. Hier wordt wsch weer de denkfout gemaakt dat art 461 alles verbiedt.