Hi Peter,
Dank voor je aanvullingen!
De nadruk ligt in de eerste plaats op het aanvullen van ‘bicycle’ tags van (vooral) paths en tracks die nog helemaal geen bicycle tag hebben, het overgrote deel van paths/tracks is namelijk nog ongedefinieerd qua bicycle tag. Zowel in gebieden waar vrij fietsen niet als wel is toegestaan. Het aanpassen van al bestaande bicycle tags ben ik terughoudender in, tenzij het echt gaat om foute informatie (Osm geeft aan fietsen is toegestaan, terwijl het zeker niet mag, of andersom). Maar ik ben bijvoorbeeld niet van plan om ‘yes’ te veranderen in ‘permissive’.
Je andere opmerking, helemaal terecht, maar het staat buiten kijf dat invulling/aanpassingen in OSM onafhankelijk is van ‘wensen’ van partijen die aan tafel zitten; ik map wat feitelijk/juridisch toegestaan is. Volgens bebording en de Wegenlegger (vaak nog bepalender dan lokale bebording). Ik fiets zelf gebieden af om toegangsregels te verifieren. En ja; dan kom je nogal wat discrapanties en onduidelijkheiden tegen. In bebording, in OSM, en in externe data. Niet elk paadje kan ik zelf bezoeken, maar twijfelpaden laat ik onaangepast, deel ik evt in OSM community/Maproulette.