Fietsroute "Langepad" door Haarlemmermeer weer berijdbaar

Het mooie fietspad door de Haarlemmermeer, dat wegens aanleg hoogspanningsmasten lang gesloten was, is nu weer berijdbaar. Het meest zuidelijke gedeelte heb ik daarom van higway=construction weer op highway=cycleway gezet.

Kan iemand die van de fietsroutes daar afweet en het knooppunten netwerk, de routes herstellen voor zover relevant?

Overigens staat er wel nog een onbegrijpelijk bouwhek halverwege bij de oversteek over de Venepperweg. Het sluit het noordelijke gedeelte af (dat is niet het gedeelte dat ik nu weer naar highway=cycleway heb veranderd), terwijl je daar van de Hoofddorp kant gewoon naar toe kan fietsen. Als gevolg daarvan hobbelt iedereen dus maar door het gras om het hek heen :roll_eyes:

Ja, er moet wat aan het klinkerwerk worden gedaan daar, maar ook weer niet zo dat het afsluiting vergt, je komt wel ergere stukken fietspad in Nederland tegen… Beter hadden ze dan, als ze geen tijd hebben om het te herstellen, wat metalen platen kunnen neerleggen.

Is de knooppuntmarkering 57 <-> 45 <-> 01 er nog of weer?
Op https://routeplanner.fietsersbond.nl/#route?locations=22294593,22294592,22294591&routetype=70&preferences=63 staat hij nog als onderbroken tot 2022.

Oei, ik heb niet heel goed opgelet op de knooppuntmarkeringen…, ik rij op mijn eigen kaarten van mijn eigen ArcGIS Renderer.

Wat ik je wel kan zeggen is dat er op het “Werk-in-uitvoering” gedeelte dat jij linkt, nu gewoon gefietst kan worden, er reden veel mensen met mij daar. Op het gedeelte van het “Langepad” ten zuiden van de kruising met de Venneperweg ligt gloednieuw asfalt, en dit is zondermeer vrij toegankelijk.

Op het gedeelte aan de noordkant van de Venneperweg, staat bij de Venneperweg kruising dat zinloze bouwhek waar ik het over had, en waar iedereen nu dus omheen hobbelt, en iemand al uit irritatie op het uitleggende bordje al had geschreven dat ze het fietspad moesten repareren, i.p.v. met een bouwhek af te sluiten. Vanaf de noordkant bij de Bennebroekerweg of Cruquisweg / Kruisweg bij Hoofddorp fiets je er echter gewoon vrij in.

Dat gedeelte tot aan de Cruquisweg / Kruisweg bij Hoofddorp had - en heeft - een stuk halfverhard weg met steenslag (bij de Boseilanden ten NW van Hoofddorp), maar is gewoon befietsbaar, hooguit beter te mijden met racefietsbandjes. Een gedeelte is ook opnieuw geasfalteerd daar, en deels is het beton.

Fijn dat je er weer kan fietsen. Taggen van het fietspad zelf daar weet ik te weinig van, maar de routes die er overheen lopen hebben in OSM de eis dat ze gemarkeerd moeten zijn. Zonder bevestiging daarvan zal ik ze niet herstellen! Het is ook iets te ver van mijn bed om ff te gaan kijken. Iemand anders misschien?