Fietspaden niet rood gekleurd

Goedenavond,
Ik ben voor het eerst op dit forum en heb een vraag:
Vandaag de OFM Benelux gedownload en de img-file op mijn Garmin 1040 geplaatst.
De kaart is ingeschakeld en wordt ook getoond in mijn activiteitenprofiel van de Garmin.
Het probleem is dat de fietspaden op mijn Garmin NIET rood gekleurd zijn.
Als ik mijn Garmin aan de computer hang en Mapsource open dan heeft precies dezelfde map wél fietspaden die rood gekleurd zijn. Iemand een idee of ik iets aan de instellingen moet wijzigen.
Wellicht is de vraag ook hier niet op zijn plaats maar dat hoor ik dan wel.
Bedankt alvast
m.vr.gr.,
Aad de Graaf

1 Like

Heb je de andere kaart (Garmin pre-loaded) uitgeschakeld?

Mapsource is niet meer het juiste programma om met een Edge 1040 te werken, maar dat terzijde.
Ik heb net met mijn Gpsmap 66s even gekeken in vergelijking met de OFM kaart in Basecamp. Een willekeurig stukje fietspad, rood gekleurd in Basecamp (volgens Legenda OFM: verplicht fietspad met bord G11). Deze krijg ik met de OFM kaart op de gps ook te zien, maar wel vanaf zoomniveau 80m (kaartdetail op Normaal).
Dan zou je denken dat een Edge dit ook zou laten zien. Dus wellicht eens inzoomen en/of met kaartdetail spelen.

Voor wat betreft de andere kaart, zal de Cycle map zijn. Die heeft prioriteit 15 en de OFM heeft prioriteit 20. Dus beide aan: zal OFM de bovenliggende kaart zijn en dus is die zichtbaar. Zijn wel beide routeerbaar, dus voor routering altijd maar 1 van beide ingeschakeld anders gaat het daar mis.

Een probleem kan ook zijn als de dag nacht modus is ingeschakeld. Allen dagmodus gebruiken.

Maar ik vermoed dat er nog een andere kaart actief staat…
Edit…
Kan me ook herinneren dat er een ‘issue’ was dat als je bij bepaalde toestellen de classic modus inschakelt bepaalde problemen verholpen waren.

Ja misschien is het dat laatste https://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=52948

Ik heb een Edge 830 met de laatste FW en Openfietsmap Benelux en Alpen erop. (Daartoe heb ik wel de Garminkaarten moeten verwijderen, anders geen plaats genoeg beschikbaar) en heb geen problemen met OFM. Ik kan ook geen classic modus, wat dat dan ook moge zijn op mijn Edge 830 vinden.

Misschien dat Aad zich hier weer eens laat horen?

Ik heb geen Edge, maar probeer dit eens?

Map Themes

You can change the map theme to adjust the appearance of the map for your ride type.

Select Menu symbol > Activity Profiles, select a profile, and select Navigation > Map > Map Theme.

Classic

Uses the classic Edge® map color scheme, with no additional theme applied.

High Contrast

Sets the map to display data with higher contrast, for better visibility in challenging environments.

Mountain Biking

Sets the map to optimize trail data in mountain biking mode
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/edge830/EN-US/GUID-64559AAF-F709-414B-BB7C-7BE447CF0D21.html

2 Likes

Inderdaad! Op mijn Edge 830 staat voor Map Themes: Mountain Biking, Classic en High Contrast.
By High Contrast zijn de rode fietpaden verdwenen net als bij Mountain Biking. Bij Classic zijn de fietspaden netjes rood.

2 Likes

Bedankt Martin, zal het vermelden bij de Tips&Tricks op mijn website. :+1:

Bedankt, Martin. Ik denk dat dit het probleem gaat oplossen. Ik ga het vanavond nog uittesten, want ik beschik al enige dagen niet over mijn Edge. Ik laat het nog even weten.
Gr. Aad.

Hoi Martin,
Je hebt de juiste oplossing gevonden.
Idd de kaartinstelling Klassiek/Classic geeft de fietspaden in het rood. Bij de andere 2 instellingen dus niet. Bij de Edge 1040 dus wijzigen via het volgende pad:

Instellingen->Activiteitenprofielen->[profiel]->Navigatie->Kaart->Presentatie->Kaartthema. Daar kun je kiezen tussen Klassiek/Hoog Contrast/Mountainbiken.
Alleen de instelling Klassiek geeft de fietspaden in rood weer.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
Het zat diep verstopt in het menu.
Opgelost. Ik ben nieuw in dit forum en gelijk goed geholpen. Nogmaals bedankt.
Aad de Graaf.

2 Likes

En daar is het forum voor!