Fietspad Kruislaan Amsterdam zowel G11 als G12a?

Op het fietspad gedeelte van de Kruislaan tussen de Fizeaustraat en de Rozenburglaan kwam ik een bijzonder klassificering tegen Het lijkt erop dat het vanaf de Fizeaustraat naar de Kruislaan een G11 is en andersom een G12a.

In April 2020 hing er bovendien nog een bord aan een lantaarnpaal die bromfietsers komend vanuit de stad op het fietspad langs de Gooiseweg via het Drieburgpad worden gestuurd. Maar dat bord is inmiddels verdwenen.

Ik heb ook een melding voor de gemeente gemaakt; maar vroef me af hoe dit te taggen :slight_smile:

Ik heb het nu maar zo gezet:
image

1 Like

Had ik ook in Leeuwarden; dat was gewoon een bordenfout ontstaan door herclassificatie van het fietspad. Gewoon een melding doen en op laten lossen; daarna taggen zoals gebruikelijk. Dit is doorgaans niet de bedoeling, dus alleen als de gemeente echt uit kan leggen dat het ook zo bedoeld is zou ik ze mixen.

1 Like

Bij dit https://www.openstreetmap.org/way/27424908/history#map=17/52.76926/6.88374&layers=N fietspad staat vanuit het noorden een G13 en vanuit het zuiden een G11.
Reactie van de gemeente: Dat is correct. Ik heb het er maar bij gelaten.

Het antwoord van de gemeente:

fietsers en brommers mogen richting Amstel dorp en Amstel station richting betondorp is alleen bestemd voor fietsers

Ik heb de gemeente nog om een verduidelijking gevraagd; want dit is wel heel kort door de bocht :slight_smile: