Even voorstellen Arrie

Hi , Ik ben dus Arrie en vind OSM een super initiatief. Garmin geeft geen standaard wegenkaarten meer uit voor mijn ontvangers en het een en andere begint vervelend veroudert te worden.

Inmiddels heb ik routerende kaartjes voor mijn garmin binnen gehaald om te proberen en er vielen me op dat het visueel erg goed uit uit ziet. Routering werk ook aardig.

kunnen mijn tracks die ik maak over hoofdzakelijk A wegen bijdragen aan osm

Welkom in de OSM gemeenschap Arrie! Goed te lezen dat je de Garmin kaarten weet te waarderen.

Is jouw laatste zin een vraag of een mededeling?

Hallo Arrie , Welkom in de osm wereld ben zelf ook nog maar pas in deze wereld gestapt en je kan als je niet oppast veel tijd bezig zijn met deze hoby :wink:

Maar wat zijn A wegen misschien kunnen ze bedragen aan osm maar stuur maar op.

Dat zijn van die grote asfalten dingen waar je 120 mag, tenzij file.

Bij file mag je nog steeds 120 km/u. Er bestaat toch een vluchtstrook? :wink:

Mag je over de vluchtstrook?
Mag je door de auto voor je?
Oftewel, mag je 120 als er file staat?

In principe mag je nog steeds 120 km/u rijden, het kunnen is een tweede. Gewoon ff stilstaan als de auto voor je doorrijdt. Dan snel optrekken tot 120 km/u.
Dat mag echter niet als de matrixborden een lagere snelheid aangeven.

Kijk eindelijk iemand met creativiteit. Out-of-the-box-denken. een zegen voor de mensheid.

Mja, als je in een file een gat voor je laat vallen is die zo weer vol met nieuwe auto’s. En dor auto’s heen duwen mag no steeds niet.
Maar als je auto sterk genoeg is kan het wel…

Tis net een echt forum hier 3-4 reacties en het is weer behoorlijk offtopic ;-)., effe over de matrix borden die heb je in 2 soorten, de gene met een rode cirkel om het getal zijn de echte de andere is meer een ondersteunende voor wegwerk en waarschuwing voor files en zo.

Met die A wegen ben ik idd de autosnelwegen en ook de autowegen. Dat hapert her en der in de osm heb ik gemerkt.

Hoi Arrie, welkom bij OSM! Na enige ergernis over de ligging van de afritten (ik gebruik OSM op een Nüvi 205) ben ik begin dit jaar gestart om de autosnelwegen en de bijbehorende afritten beter te leggen op de OSM kaart. Welke snelwegen zou je nog concreet willen aanpakken?

Ga ik even door met het off-topic zijn: Het is een nog steeds wijdverbreid misverstand dat de matrixborden zonder rode cirkel een adviessnelheid zouden inhouden. Dat was het vroeger inderdaad, maar sinds het RVV1991 is het een verplichte maximumsnelheid. Niettegenstaande het sinds nog niet al te lang geleden door Nederland geratificeerde Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens, waar Nederland dus ook enkele voorbehouden heeft gemaakt, waaronder dus het ontbreken van de rode rand.

Dat je in de praktijk wel harder moet rijden dan 50 om te zorgen dat het systeem de matrixborden die 50 tonen dooft, is een tweede. :slight_smile:

Dus als je met z’n allen 49 rijdt, en er is genoeg ruimte over, blijft hij 50 aangeven? Beetje krom systeem :slight_smile:

sorry effe geen aandacht meer geschonken aan OSM. En komt omdat ik dat wel geteld 1 dag met osm gereden heb, moest van Apeldoorn ergens in het Westland en na 3km snelweg had ik m allemaal rechte lijnen op het scherm kreeg dat niet over wegen ging. dus verder gereden met een straten boek gereden.
en tevens gemerkt zodra ik de OSM cf kaart in ontvanger steek ik geen geluid meer heb ook de systeem piepjes niet meer.