Elektrische laadpalen

Hallo,

Iemand een idee of deze data van Vlaanderen ook publiek beschikbaar is en zo in OSM kan geïmporteerd worden?

https://mow.vlaanderen.be/laadpalen

Download dataset laadpunten (vlaanderen.be)

1 Like

Ik heb dit destijds nog aangekondigd op de mailing list: [OSM-talk-be] open data about car charging infrastructure in Flanders
Zou interessant zijn om dit te koppelen aan een MapRoulette taak, eventueel verder gelinked aan MapComplete voor het terreinwerk. Een mooi en relatief eenvoudig voorbeeld van een automatische WFS->MapRoulette integratie vind je hier: GitHub - osmbe/traffic-sign-project: Project to map the effects of traffic signs , dat zou alvast een goede basis kunnen leggen. Het is alleszins cruciaal om iets te bouwen dat continue ge-update kan worden, aangezien er constant laadpunten bijkomen.

zijvraagje uit nieuwsgierigheid: bestaat er een gelijkaardige dataset voor fiets oplaadpunten?

Ja, via Pin je punt - info over de output | Toerisme Vlaanderen :slight_smile: (dus 100% OSM data)

Bedankt voor de reactie :slight_smile:
Ik dacht het wel dat de data ergens beschikbaar was.

Ik heb nog niet zelf een MapRoulette opgezet, dus dat wordt nog wat verdiepen.

Ik kijk al eens wat ik zelf kan doen met de data van Vlaanderen via JSOM naar een klein gebied.

Ik heb zo eens een oefening gedaan. Eerst een laag in JOSM gezet en dan proberen matchen wat reeds in OSM zat. Kan je “permanent” maken door de referentienummers van de officiële data over te nemen. Dan de punten die “ontbraken” in een umap gestoken om op terrein te bekijken. Meestal terecht, maar pas op, heel vaak zijn de punten gewoon slecht geprikt (enkele honderden meters tot some 100 kilometer), of bestaat het punt niet meer. Als je de fouten doorgeeft aan Ecomovement, dan wordt dit wel verrassend snel gefixed!

2 Likes