Ehm, wat doet building=yes hier?

Ik heb een stuk van Emmen gedownload om eens met ‘relaties’ aan de slag te gaan, gewoon uitzoeken hoe het werkt en hoe je het mapt. (Heb het trouwens nog niet helemaal door…) Ben nu bezig om deze wiki pagina’s te lezen: deze, deze en deze ook nog.

Ik was in Emmen aan het kijken voor busroutes, fietsroutes, pleinen met relaties etc, en kwam dit tegen:

Een building=yes die tussen een plein en een parkeergarage gestopt is… Er staat hier geen gebouw (kan mij ook niet herinneren dat er ooit iets heeft gestaan), misschien dat er iets mis is gegaan met de BAG import? Of zou dit de ruimte van de parkeergarage voorstellen? Ik heb werkelijk geen idee.

Ik denk dat dit gebouw wel weg kan…

-SubieLibero

Volgens mij staan/stonden vroeger in BAG ook de ondergrondse contouren van gebouwen, dat zal hier die parkeergarage zijn, kan dat?
Als dat zo is, een idee om hem te laten staan en layer=-1 en amenity=parking mee te geven.

Er is daar inderdaad een parkeergarage, maar die heeft Ligfietser al gemapt: deze.

Wordt het dan niet een beetje dubbelop, als ik én Ligfietser parkeergarage laat staan, én het BAG-gebouw als parkeergarage tag? Ik kan natuurlijk ook Ligfietsers parkeergarage gelijk leggen met het BAG-gebouw, en dat BAG-gebouw verwijderen.

Tsja, “de goede”, maar welke het is kan ik niet beoordelen…

Ik zou de ‘mijne’ weggooien, die lag er al van vóór de bag en heb ik overigens niet ingetekend: https://pewu.github.io/osm-history/#/way/225731407

Ik had even op ‘geschiedenis’ moeten drukken… Ik ga het even veranderen.

[EDIT] Is veranderd.