Een extra oogje in het zeil

Al geruime tijd stuur ik met veel genoegen de welkomstberichten aan nieuwe mappers en screen dan direct wat er is bijgedragen.

Daarnaast kijk ik dan naar de vervolgedits en naar de herintreders. Die vind je hier.

Momenteel zit ik in een revalidatietraject en langere tijd achter de computer gaat nog niet.

Leo Slager heeft de afgelopen weken de honneurs waargenomen en ik ben vandaag voorzichtig weer begonnen met de nieuwe mappers. Dat is wel te overzien.

Aan de herintreders kom ik echter nog niet aan toe. Graag een extra oogje in het zeil als er hulp gewenst is bij de edits van relatief nieuwe mappers. Zie hyperlink boven.

eggie

Veel beterschap.

Ik zal er een oogje op proberen te houden.

Sterkte met je revalidatie @Eggie!

Top dat jij en @Leo_Slager (en vast ook anderen die daarvoor ook een pluim verdienen) zich zo inzetten voor het begeleiden van nieuwe mappers!
Daar zijn zowel de nieuwe als de bestaande mappers en eindgebruikers van OSM erg bij gebaat.

3 Likes

@eggie beterschap!
Ik hou voor voor mijn hoekje van Nederland (ook uit nieuwsgierigheid) de wijzigingen in de gaten via een aangepaste Pascal Neis RSS feed :wink:

Ik wil je graag helpen Eggie !
Beterschap !

1 Like

:+1:… helemaal top

1 Like

Succes Eggie!
En dankjewel beide (@Leo_Slager) en alle anderen die hier het geduld voor op kunnen brengen, voor het begeleiden van al die nieuwe en herintredende mappers :heavy_heart_exclamation:

Het is weer vakantietijd en dan nemen de jeugdige bijdragen weer toe. Uiteraard zijn deze welkom, maar een extra oogje kan geen kwaad.
Ben zelf weer voorzichtig begonnen.

Dit is mischien ook wel goed voor iedereen om te weten. Pokemon Go heeft blijkbaar een update gehad en nu zien we nieuwe POGO mappers die incorrecte natural=beach of natural=coastline toevoegen.

Ik heb de query die daar gepost is iets aangepast. overpass turbo

looky looky, de wereld hangt van toeval aan elkaar…

image

Toevallig; maar niet verkeerd :slight_smile:

With a stretch. intermittent=yes :nerd_face:

Zie…

Edit…
De notemelder is waarschijnlijk dezelfde die nog meer stranden verder van de coastline plaatste die er in werkelijkheid niet zijn.
Wanneer startende mappers die strandjes op deze manier gaan intekenen kun je weer wachten op schade. Voorlopig alles teruggedraaid.
Die strandjes tussen de kribben zijn er natuurlijk wel.

Edit… Ik heb een strandje als voorbeeld weer ingetekend dat wel rendert.

Wellicht reageert mapper nog?

De beach en coastline mapper blijft helaas actief aan Lek

Mocht de rivier weer leeglopen… dan ligt hier de oorzaak.

1 Like

Het aantal beachmappers (lees PokemonGomappers) neemt wereldwijd toe.
Er draait een bot van Pascal Neis om deze er uit te filteren, maar het blijft wel nodig om zelf zaken terug te draaien. Vanmorgen weer negen reverts uitgevoerd.
Zaak is wel om te reverten van nieuw naar oud en alles mee te nemen.

Hier nog te lezen de ‘verantwoording’ van mapper waarom er prachtige stranden zijn aangelegd met prachtige parken in dit deel van Noord-Holland. Een genot om hier naar het strand te gaan in de polder.
Zelfs links naar websites over het ‘recreatiegebied’ worden toegevoegd.

1 Like

Goed bezig Egbert.

Weet iemand of het juridisch mogelijk is dat OSM aan Pokemongo het gebruik van OSM te ontzegt? Dat zou een hoop herstel werk schelen.

1 Like

Er zullen ook wel serieuze PoGo mappers zijn… die daadwerkelijke stranden toevoegen.
Startende mappers kunnen helaas vaak geen land en water scheiden om dan het strandje in te bedden.
Er zijn zelfs mappers die door PoGo begonnen zijn met mappen.
Het is helaas jammer dat zoiets kan ontaarden in die onzin-bijdragen (strandjes rond woningen) Changeset: 151399901 | OpenStreetMap en Changeset: 151399659 | OpenStreetMap .

en in achavi oa deze achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic] om te zien wat de edits waren Het Voorstraatstrand .
… , maar onzin is niet altijd inherent aan Pokemon.

Het zal wel weer van voorbijgaande aard zijn.

Dat antwoord ziet er heel erg AI-achtig uit. die links bestaan ook niet, dus waarschijnlijk gewoon gehallucineerd door ChatGPT

Als pogo geen OSM zou gebruiken, zou ik er nooit mee in aanraking zijn gekomen (Of op z’n minst niet zo vroeg). Dus liever houden zo :grin:.

En de kaart in Pokemon GO is de voornaamste manier waarop ik osm data gebruik om te navigeren.

Lijkt me wel leuk hier een keer te gaan zwemmen :grinning: … Lake Greenwood heb ik nog niet gevonden op de kaart.

1 Like