Eemnes P+R wegen under construction

Het gebied rond Eemnes P+R zou op 14 juli ingebruik genomen moeten worden alleen op dit moment staat alles nog Under Contruction.
Het betreft dit gebied: OpenStreetMap

Weet iemand hoe dit bijgewerkt kan worden, wij maken namelijk gebruik van de wegen data uit OSM en op dit moment kunnen wij geen correcte busreizen tonen vanwege de data.

Alvast bedankt voor de hulp

1 Like

hoe die construction eraf gehaald kan worden weet hier nagenoeg iedereen.

De vraag is OF het al uit construction kan. Ik kom daar regelmatig langs omdat mijn stokoude moedertje op de Eemnserweg woont. Tot kort geleden was het daar nog een grote bende met zwaar materieel, mannen met helmen en zand.

Heb je foto’s of zo die laten zien dat het echt klaar is? Is er iemand recent van Utrecht naar Laren gereden langs dat gebied?

De 2 mei 2024 satellite opname is ouder dan mijn laatste passages, waarempel wolkenvrij en ‘onder constructie’ :sunglasses:

Volgens deze informatie zou het gereed moeten zijn.

Ik spot geen jaartal :crazy_face: maar het is natuurlijk mogelijk dat ze ontzettend goed hebben doorgewerkt in de afgelopen weken.

Nogmaals: iemand er langs gekomen? Welk van de construction wegvakken is gereed?

Ach wat, ik haal binnen een uur de construction eraf voor zover in de uitnodiging genoemd.

Via de BouwApp het project bekeken maar kan er geen chocolade van maken…
24 juni zou het project af zijn & bij updates staat op 24 juni info over een weg omlegging… Verdere updates niet meer ingevuld sindsdien door BAM…

Gaat het hier om?
Nieuwe, snelle HOV-buslijn Eemnes feestelijk geopend - Gemeente Eemnes

Dit is precies zo’n projectvoorbeeld waar een project note zo waardevol geweest zou zijn…
Immers: gooi je de route open en zou nog niet in gebruik zijn dan maak je een fout.
Hou je de route dicht en hij is wel in praktijk in gebruik dan is het ook niet goed…

jawel. Die foto lijkt op de halte die IIVQ als lijntje intekende tegenover het appartementen complex BAG 0317100000007091

In deBAG zelf staat nog niets over de nieuwe routes. De tentatieve fietspaden komen niet overeen met BGT Omtrek.

Op de satellietfot zie je nog het meest. Ik wil daaruit liever niet overtrekken…

Tekeningen

Keek nog even naar die bouwapp of we daar wat aan hebben in het algemeen, naar toe kunnen verwijzen.
tekening

1 Like

interpreteer je die tekening en het bericht over het feestje zo dat nu dit stukje aan de oostzijde van de A27 (afslag 34 uitvoegen en voor de bus langs de nieuwe halte en meteen weer invoegen) open is?

maar dus nog niet het stuk dat het klaverblaadje aan de Larense westkant…

Ben er even langsgefietst en heb wat foto’s naar Mapillary geupload: Mapillary

Oplevering hoeft nog niet te betekenen dat t echt in gebruik genomen (kan/mag) worden.
@ligfietser wat kon jij op lokatie zien kwa weggebruikers ?

Voor zover ik kon zien vanaf het fietspad zijn alle wegdelen gewoon af en opengesteld. Alleen de verkeerslichten werkten nog niet.

Op de website die reisinformatiegroep hier al in dit draadje neer gezet heeft valt te lezen:

Snelle verbinding OV
De nieuwe, snelle HOV-busverbinding start op zondag 14 juli. Hiermee verbetert de regionale bereikbaarheid van Eemnes en is er een vlotte verbinding met Hilversum, Blaricum, Huizen, Utrecht en Amsterdam. In acht minuten ben je bijvoorbeeld in Hilversum. Ook is er een betere aansluiting op R-NET, hét netwerk van snelle busverbindingen in de Randstad.
Is al bekend welke buslijn & bushalte dit betreft ? enzovoorts…

Buslijnen
100 Bussum – Huizen – Blaricum P+R – Hilversum Sportpark
200 Huizen – Blaricum P+R – Utrecht Science Park
320 Amsterdam – Muiden P+R – Huizen – Blaricum P+R – Hilversum
N32 Hilversum – Blaricum P+R – Huizen

Dan gaat er bij ov9292 iets mis bij die halte ? Zie bijv. 9292.nl - Bushalte Eemnes/Laren P+R oost, Eemnes daar zie ik nu alleen lijn 320 vertrektijden staan.
Of komt dat door de zon-/feestdagen dienstregeling ?
N32 is een nachtlijn dus die had ik sowieso nu niet in de lijst verwacht.

Ja die andere lijnen rijden denk ik alleen doordeweeks, op de transdev site staat
“Deze bus rijdt niet in deze richting op de gekozen datum. Kies een andere datum.”

Edit: nu (maandag) zie ik ook de 100 en 200 bij de vertrektijden staan.

De routerelatie van lijn 200 heb ik aangepast omdat ik een melding kreeg dat de haltes in de verkeerde volgorde stonden.

2 Likes