Dugnad: Løse gamle merknader/notes

Det må vi vel kunne få til! Jeg er med.

Litt merknadsløysing går greit. …innimellom. Blir fort mykje av det same.

Ja, ja, det er klart. Man bidrar så mye eller lite man vil, og om mange gjør litt, og de som vil gjør mye, så når vi målet kjapt, tenker jeg :slight_smile: Tusen takk for alle bidrag!

1 Like

En artig ting jeg la merke til nå er dette lille fallet i grafen over åpne merknader i Norge den siste tiden, og at vi nå akkurat har kommet ned til under 3000 åpne merknader! Det er nok ikke bare pga denne dugnaden, men vi har nok hatt en viktig påvirkning på det. Bra jobba! :slight_smile:

Er fortsatt åpne notater som er eldre enn fem år:

Takk for beskjed, Tractor! Det var merkelig at det verktøyet vi har brukt ikke plukket opp disse! Har gitt beskjed til han som laget det nå.

Men æsj, dette var jo kjipt! Men jeg ser harahu allerede er igang og fikser, og jeg har tatt et par også :slight_smile:

Vel, etter at Tractor oppdaget at det er flere åpne merknader som det verktøyet vi først brukte ikke plukker opp, så vet jeg ikke lenger hvor mange det er igjen som er mer enn 5 år gamle.

Men det jeg tror jeg vet er at det kun er fire merknader igjen som er så gamle at de har en ID med færre enn syv siffer.

Det er ihvertfall de jeg fant i linken til Tractor. På de to siste har jeg lagt inn noe info i en kommentar. Hvis det er noen her som klarer å se på dem og få lukket dem, så er det fantastisk! :slight_smile:

Yey, da var alle de lukket! :smiley:

Men jeg gikk mer grundig gjennom (kopierte inn i et regneark og sorterte fra lav til høy) oversikten over åpne merknader, og fant to til som har sekssifret ID (sorry at jeg ikke tenkte så langt tidligere).

Den ene virker det som at @Oskarst har sjekket ut og at elementet kan slettes og merknaden lukkes. Og siden du er stieksperten her, så stoler jeg på deg og gjorde det nå. :slight_smile:

Den andre er mer komplisert, og krever øyne på bakken for å sjekke. Jeg har etterspurt hjelp til dette, og allerede fått tre tips om folk som kanskje kan bidra, så da venter jeg bare på om noen av de blir noe av, og så tar jeg meg av merknaden når det er på plass.


Utfra regnearket mitt nå da er det 101 merknader igjen som har en ID som starter på 1.

Det er jo litt trist, siden det er flere enn de 79 jeg trodde for noen dager siden, men dette nye tallet er fra den oversikten som Tractor linket til over, som virker å være fullstendig, i motsetning til oversikten til det verktøyet jeg linket til over.

For å få bedre oversikt har jeg nå lagt alle merknader med en ID som starter på 1 inn i dette regnearket. Veldig fint om dere vil bruke det, og markere de merknadene dere løser med grønn farge eller bare sletter hele raden.

Det er nå 84 merknader igjen.

Wow, vi er allerede nede i kun 45 åpne merknader med en ID som starter på 1!

Jeg har dessverre ikke klart å bidra i dugnaden like mye de siste dagene, og det ser ut som at det er harahu som har gjort det aller meste av jobben. Jeg er veldig imponert og takknemlig for innsatsen!

Det er fremdeles mulig å hoppe inn og bidra! :slight_smile: Jeg har oppdatert oversikten her til kun de som fremdeles er åpne. Grønn = fikset.

Nå går det skikkelig unna her! Veldig gøy å se!

Kun 13 åpne som starter på 1 igjen nå! Wow!

De som er igjen er i veldig stor grad stier, og det er jo vanskelig!

Én av marknadene har harahu sagt seg villig til å sjekke når snøen har smelta :smiley: Vi må nok bare leve med om det tar noen uker eller måneder å få lukket de aller siste. Det skal nok gå greit, for dette er uansett utrolig bra!

Vi er nå nede i 93 notater totalt i (fastlands-)Norge! I det siste har det i hovedsak vært @eisa01 og meg som har jobbet med dette. Det har vært gøy!

Notatene som gjenstår er en blandet gjeng, men jeg tror ikke at alle er vanskelige å løse. Noen av dem krever nok synfaring, mens andre kanskje bare krever god søkemotorbruk, eller godt kjennskap til OSM-schema.

Håper alle har lyst å ta en titt på de siste notatene for å se om akkurat du kan lukke noen av dem :heart:

Forøvrig er det tre åpne notater på Svalbard og ett notat på Jan Mayen.

2 Likes