Defenitie fout bij #Tag:motor_vehicle=destination?

Hallo OSMers,

In mijn zoektocht naar hoe je een weg tagt voor alleen lokaal verkeer kan ik deze
verwarrende beschrijving tegen:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:motor%20vehicle=destination?uselang=en
voor

Hier staat eigenlijk de verkeerde definitie van “Bestemmingsverkeer”?

Dat moet toch zijn: “Uitgezondert bestemmingsverkeer”

Zoals de definitie United Kingdom en United States?

Wat denken jullie?

2024-04-12T22:00:00Z

Formeel heb je gelijk… vaak staat er dan de tekst op het onderbord bv bij een C1 verkeersbord. 'Uitgezonderd bestemmingsverkeer ’

Bij een verbodsbord voor motorvoertuigen kan een onderbord staan “Uitgezonderd bestemmingsverkeer”. Met een d aan het eind, want r is een zachte medeklinker.
En dat tag je dan als motor_vehicle=destination.

Beste Peterd, vriendelijk dank voor je bijdrage! Je hebt mij erg geholpen. :grin:

Hallo Eggie,

Is er iets wat ik kan doen om het formeel aan te passen?

Er is vast wel iemand die de wiki kan aanpassen. Volgens mij zit je nu in General talk…
Je kunt ook even een link van dit draadje plaatsen op het Nederlands deel van het forum.

Dank je wel Eggie,
Omdat mijn zoeken op wiki aanpassen niets opleverde, heb ik het hier gepost. Naar mijn idee de beste plek.

Inmiddels heb ik:
Talk-nl Info Page
gevonden en mij daar aangemeld.

Die mailinglijst wordt niet meer gebruikt, dit forum is de plaats waar de NL community zit! Er is een aparte NL sectie.

Hoi, dank je wel.

Op zo 14 apr , Peter Elderson via OpenStreetMap Community Forum <[community@noreply.openstreetmap.org](mailto:Op zo 14 apr , Peter Elderson via OpenStreetMap Community Forum < schreef: