Deel van kaart niet zichtbaar op Nuvi 2460

Goeden avond,

ik heb problemen met de nuvi 2460 en het weergeven van openstreetmap kaarten.
De software versie op de nuvi is:

De gebruikte kaart is:

Ik maak gebruik van de laatste versie die ik van de website < Index of /~lambertus/garmin/routable/12-08-2011/7df6ca7f19a2545235136e4c3d7ee800> gedownload heb.
De instellingen voor de navigatie zijn:

  • Kaartdetail normaal
  • Kaart weergave koers boven
  • Kaartthema Nederland
  • Kaartgegevensopmaak standaard
    Op de volgende positie missen er op de kaart kaartgegeven.


    Door uit te zoomen vallen er gegevens weg en door in te zoomen komen er op een zoom nivo van 80 mtr weer gegevens bij.

Dit verschijnsel is bij deze navigator reproduceerbaar en komt ook op andere plaatsen van de openstreetmap kaart voor. Door nu weer uit te zoomen worden er wel weer meer kaardetails zichtbaar.
Ik heb de volgende proeven gedaan om te zien of het probleem verholpen zou zijn:
1 Ik had de gmapsupp.img direct naar het interne geheugen van de garmin gecopieerd in Garmin uvi (I)/Map/gmapsupp.img.
2 De kaart geïnstalleerd in Mapsource (V6.16.3) met de file “osm_routable_mapsource.exe” en daarna de kaart in het interne geheugen van de garmin verzonden.
3 Een Micro-SD kaart (4 Gb) geplaatst in de garmin en beide bovenstaande manieren herhaald.
In alle gevallen blijft het eerder omschreven verschijnsel actief.

Hierna heb ik het Micro-SD kaartje uit de Nuvi 2460 gehaald in een Oregon 300 geplaatst. Dit om te zien of de gmapsupp.img beschadigd of incompleet is. In deze garmin zijn in alle zoom nivo’s altijd kaart details zichtbaar.

Heeft iemend een idee hoe dit probleem op te lossen is?

Geen idee waar het aan kan liggen. Je kan eens de test versie van de OSM world routables uitproberen (deze maakt gebruik van een typ file): http://code.google.com/p/mkgmap-style-sheets/downloads/list
Onlangs had ik een mail gehad van iemand die een nuvi had met de CN en die deze kaart niet kon uitschakelen, waardoor die telkens de CN bovenop de OSM kaart zag. Mogelijk is het een probleem van een CN die zich op blijft dringen. Je zou eens kunnen proberen de CN uit te schakelen (bestand gmaprom.img hernoemen bijv.) en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Ik heb de gmapsupp.img van de voorgestelde site gedownload en in de garmin gezet.

Deze img-file is ook maar 44 Mb groot.
Helaas zie je dan maar alleen de hoofdwegen.

Ook heb ik de gmaprom.img hernoemd, maar het probleem van de wegblijvende kaartgegevens blijft bestaan.

Dat klopt, want er staat maar een klein gedeelte van Nederland (Midden, ruwweg tussen Katwijk-Zwolle) op. Als je slechts in Friesland kijkt zie je dus alleen de basiskaart.Wat zie je als je in Midden Nederland kijkt op de test kaart?

Ik heb op verschillende plaatsen ingezoomd met alleen de “kleine” *.img file op de nuvi.
Helaas is het ontbreken van kaartdetails nog steeds aanwezig.


Dit is idd niet zoals het hoort. Het zou aan een kaartfout kunnen liggen maar nu je bij twee verschillende versies hetzelfde verschijnsel ziet zit het probleem denk ik ergens in je nuvi. Al eens een harde reset geprobeerd? Of anders even vragen op het forum van Waypoint, http://forum.gps.nl misschien weet men daar een oplossing.

Bedankt voor de hulp. Ik zal een item openen het voorgestelde forum. Ik laat het resultaat hier wel weten

Ook na een harde reset bleven de kaartdetails helaas weg, maar nogmaals bedankt voor de hulp

Ik heb dit soort witte vlekken ook op een Oregon 450, met verschillende OSM kaarten, en ook op mijn Android telefoon als ik Locus met OSM vectorkaarten gebruik (Locus maakt daarvoor gebruik van de MapsForge library). Ook vlekken in Duitsland. Het lijkt mij eerder in de OSM data te zitten, of in ieder geval in de software die van de data kaarten maakt (of een combinatie van),

-peter

Ik gebruik niet de Fietskaart, maar de gewone kaart van Lambertus en daar is mij het fenomeen onbekend.

@JanuitSneek en pberck,
Er is een fix gevonden voor een soortgelijk probleem, zie http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=198224#p198224
Zouden jullie eens kunnen testen of de verdwijnende tiles nog optreden op onderstaande testkaart?
http://code.google.com/p/mkgmap-style-sheets/downloads/detail?name=gmapsupp%282011-10-21%29.zip

Op de mkgmap mailinglijst raadde ook iemand aan om de zaak te defragmenteren (img files) en alle logbestanden te wissen. Zou ik niet doen op de interne schijf maar met de kaarten op de SD kaart zou dat misschien ook kunnen helpen?

Ik heb vanavond de voorgestelde testkaart gedownload en gekeken of er nog delen van de kaart niet zichtbaar zijn. Helaas lijkt het erop dat er nog meer kaart details verdwenen zijn. Misschien kan de ligfietser aangeven welk deel van nederland dit is, zodat ik in dit deel kan kijken of en welke details verdwenen zijn. Voor het voorstel om de zaak te defragmenteren lijkt het mij dat als je een nieuwe file op de SD-kaart schrijft deze al zo compact mogelijk op de SD-kaart gezet wordt.

Dit is wat je zou moeten zien:

Het lijkt er op dat het een exemplarisch probleem is dat slechts op sommige GPS-en optreedt en de meeste niet, erg lastig om een oplossing voor te vinden.

Bedankt, ik zal morgen in dit gebied rondkijken op de Nuvi 2460. Ik meldt de resultaten deze week wel hier op dit forum

Ik heb in het bovenstaande gebied even wat rondgekeken, maar op verschillende plaatsen zijn toch de kaart details niet zichtbaar. Dit is afhankelijk van het zoom nivo. Wanneer ik iemand tref met een Nuvi 2460 zal ik eens vragen of hij dezelfde problemen heeft, of gewoon het SD-kaartje even om te steken om te zien of het andere toestel hetzelfde probleem heeft. (P.S. op mijn Oregon300 zij alle gegevens wel gewoon zichtbaar)
Maar toch nog bedankt voor de moeite om een en ander uit te proberen.