De terror van Convert leisure=playground nodes to areas

Ik wordt een beetje simpel van bepaalde map roulettes, nu loopt deze al een tijdje.

Als ik dan gewoon even een voorbeeldje geef bij mij in de buurt.

Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Of wel? 3 losse speelveldjes? Dit is toch gewoon één speelveldje met een aantal losse speeltoestellen?

Hoe het zou moeten in mijn optiek:

  1. gewoon één node met leisure=playground (de meeste luie, simpele manier)
    OF indien meer detail nodig is:
  2. één area met leisure=playground én eventueel de losse speeltoestellen los taggen als node met type toestel. Key:playground - OpenStreetMap Wiki

Maar zoals het nu gedaan is vind ik ietwat apart. Dit is maar één voorbeeldje, kan ik er talloze opnoemen.

Ben benieuwd hoe jullie speelveldjes mappen/taggen. En of we hier verder iets mee moeten ?

1 Like

Ik snap waarom het gebeurd, en heb het zelf ook gedaan. Er word een lijn gekozen en in dit geval de lijn tussen het gras en het zand.

Ik zou de speeltuin als één vlak tekenen. Dan binnen de speeltuin veder detaileren met verschillende landcovers en bariers. Eventueel dan de losse toestellen als nodes met de playground key:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:playground

Waren het allemaal maar zulke nette afgebakende speeltuintjes zoals deze, maar helaas; soms kom je met een multipolygon beter uit bij de speelgelegenheden die in de openbare ruimte verwerkt zijn. Als de delen nog verder uit elkaar liggen zijn het weer twee, losse ‘speeltuintjes’.

Beetje persoonlijke voorkeur verder.

1 Like

Kan je een voorbeeld geven hoe je een deel met zand tagt binnen een speeltuin met landuse gras? Want alleen surface=sand geeft een foutmelding in JOSM.

Bijvoorbeeld landcover=sand + natural=sand in een mulipolygon met het gras vlak.

Het functionele gebied van de speeltuin staat daar los van.

1 Like