Cykelsti på Islands Brygge

Hej igen (lover at jeg nok skal være mere stille snart)

Jeg har en tilståelse. Jeg har tegnet cykelsti ind på Islands Brygge. Men ser først bagefter at de er lagt ind i villavejen, som cykelbane=cykelsti. Bør jeg slette de to stier, som jeg har tegnet? Eller betyder det ikke så meget?

Det er i øvrigt lidt uklart for mig, hvornår man tegner en separat sti og hvornår man bruger indstillingerne i vejen. Har vi nogle retningslinjer i Danmark, som går ud over det, som jeg kan læse her:

Key:cycleway - OpenStreetMap Wiki

Der er par danske wiki-sider som cykelstier i DK. Du kan finde links til disse på Da:Denmark - OpenStreetMap Wiki

Kan godt være teksten på de to sider nogle steder lidt forældet, men tror der er noget relevant info omkring separat stier. Men jo, umiddelbart vil jeg mene at det er bedst ikke at have cykelsti-oplysninger med to gange.

2 Likes

Min foretrukne måde at markere cykelstier på er: Hvis den er hævet over kørebanen og/eller adskilt med kantsten (dvs. cycleway=track) så vil jeg helst tegne den som seperat linjestreng og tilføje vejens fortov på den (med brug af sidewalk=*).Komplicerede kryds kan på den måde tegnes så de ligner virkeligheden mest muligt, og cykelnavigation bliver mere præcis.

Det er dog en masse arbejde, så det at markere villavejs-linjestrengen med cycleway=track er også helt fint.

Du bør dog aldrig have begge metoder til stede ved samme vej, så jeg synes du bør beholde dine stier og slett cycleway-nøglen fra villavejen, da dine stier er mere detaljerede. Husk dog at forbinde dem til villavejen i slutningen og begyndelesen med highway=cycleway og cycleway=link

1 Like

Det lyder som en god løsning. Der vil gøre.
Iøvrigt er der kun sidewalk på den ene side. Den anden side har en grussti. Er det bare en path?
Og det link, du skriver om, er det på noden mellem cykelsti og villavej?