Jeg har forsøgt at få rettet den cykelrute, som OsmAnd fejlagtigt vælger. Udover at man aldrig ville køre sådan en omvej, så vælger den også at køre imod ensretningen på Valdemarsgade.
Jeg troede at det var nogle rettelser på Dybbølsgade, der skulle til. Der løber en cykelsti hen over Enghaveplads, som den gerne skulle vælge. Markeret med rød.
Og denne ensretning fremgår korrekt i OSM? Og er den netop blevet rettet? Hvor ofte modtager du kortopdateringer i OsmAnd? Jeg er ikke sikker på, hvor hurtigt ruteberegningsmotoren, som appen benytter, opdateres. Hvis OSM-data først fornylig er blevet rettet, kan det vel blot være et spørgsmål om, at de endnu ikke er blevet opdateret i OsmAnd.
Hvis du på OpenStreetMap prøver rutenavigation med hhv. OSRM, Graphopper og & Vallaha for cykling - så leder den korrekte vej frem til Vega henover Enghave Plads cykelstien. Har du det seneste off-line kort fra OsmAnd installeret? - prøv evt. det i første omgang - Der er intet galt med selve OSM data
Gode forslag, som jeg skal tage med i betragtning næste gang.
Ensretningen er ikke ny. Jeg har ikke ændret den.
Jeg vil tjekke OSRM, Graphopper og Vallaha ud.
NB - Vedr. OSRM, Graphopper og & Vallaha på hovedsiden for OSM - der kan godt gå 2-3 dage før rutenetværket er opdateret efter en ændring. Så hvis du finder en ensrettet gade der ikke er ændre til ensrettet i OSM og du så ændrer dette og gemmer. Så slår det altså ikke igennem med det samme, hvis du prøver at tjekke rutenavigationen på OSM hovedside.
Hvorfor Osmand ikke vil lave en rute hen over Enghaveplads er lidt sværere at gennemskue. På Osmands webkort afhænger det tilsyneladende meget af, hvor langt oppe ad Enghavevej, man sætter sit slutpunkt. Der skal ikke ret meget til for at ændre ruten.