Collaboration OSM - local authorities / pouvoirs locaux

// see English below - answer in your preferred language

Bonjour,

En avril prochain, des contributeurs OSM du sud de la Belgique participeront au salon Municipalia (https://www.municipalia.be/), un salon destiné aux pouvoirs locaux (communes, zones de secours, provinces, etc.)

Pour préparer ce salon nous cherchons un maximum d’expériences de collaboration entre OSM et des pouvoirs locaux (toute structure administrative du niveau communal au niveau régional, d’une manière générale (commune, province, département, région) ou sur un domaine d’action particulier (services d’urgences – pompiers, gestion des voiries, gestion forestière, etc.), mais avec un focus sur le niveau communal. En Belgique, France ou ailleurs.

Avez-vous des noms de projets/pages web/vidéos SOTM à partager ? Nous avons déjà :

Merci,

juminet

Hello,

Next April, OSM contributors from the south of Belgium will be taking part in the Municipalia trade fair, a trade fair for local authorities (municipalities, provinces, etc.).

To prepare for this fair we are looking for as many experiences as possible of collaboration between OSM and local authorities (any administrative structure from the communal level to the regional level, in a general way (commune, province, department, region) or on a particular field of action (emergency services - fire brigade, road management, forest management, etc.), but with a focus on the communal level. In Belgium, France or elsewhere.

Do you have any projects/websites/ SOTM videos to share? What we have at the moment :
• use of OSM by SIAMU (Bruxelles firebrigade)
• use of OSM by Toerisme Vlaanderen (Pin je punt - technische hulp bij gegevensinput | Toerisme Vlaanderen)

Thanks,

juminet

• use of OSM-data by the routeplanner of www.fietssnelwegen.be (operated by the 5 Flemish provinces)
  • cyclestreets dataset, used by Fietsberaad Vlaanderen
    (Cyclestreets)
1 Like

Have a look at OpenStreetMap for Government - OpenStreetMap Wiki

1 Like

bonjour,

j’ai retransmis cet appel sur le canal Telegram/Matrix d’OSM France. Mais il serait peut-être plus efficace de diffuser l’appel directement sur forum.openstreetmap.fr

Merci! Je pensais le faire sur l’espace Element d’OSM-Fr.