Capacity van parking en parking_space

Hoi,
Voor zowel amenity = parking als amenity = parking_space kun je een capacity op geven. Moet je dan in de parking het totaal aantal geven en in parking_space altijd maar 1 zetten? Of is dat overbodig en maar 1 van de twee doen… en indien dit laatste, welke dan?

Thomas

amenity=parking_space heeft als standaardwaarde impliciet al capacity=1. Die laat je doorgaans dus weg. Alleen wanneer je een parkeervak hebt wat bedoeld is voor meerdere voertuigen, dan is capacity daar met een andere waarde dan 1 mogelijk. In Nederland komt dit zelden voor.

De totale capaciteit van de parkeerplaats gaat inderdaad op de amenity=parking.

3 Likes

Er is een tijd iemand geweest die stug op alle amenity=parking_space de capacity op ‘1’ zette. Vond dat altijd al impliciet als er maar één space was.

Ik zet wel graag de capacity:disabled=1 met een individueel bord op OSM, ook als die binnen een grotere P zitten (op mijn todo staat het tellen van spaces per type). In George zie je dat die borden daar ook per plekje staan. Bijvoorbeeld hier de drie stuks zuid van de Hema

(Ik doe dan niet voor de E7 laden en lossen borden op de zelfde P)

Het stoort mij dat Carto wel amenity=bicycle_parking rendert met het fietsje en niet de disabled E6 met de rolstoel. Wie kent er geen mensen in een rolstoel. Ach ja, carto.