C9 borden en toegangsbeperkingen voor brommobielen

@TomBadabom : leuk dat je hieraan werkt, kan een goede praktische toevoeging zijn !

+1 voor zelf werken met Brouter-routeerprofielen, is erg leuk en leerzaam.

Voor dit geval kan een complicerende factor wel zijn dat Brouter niet standaard de tags van traffic_sign in hun dataset opneemt.

Een van de prettige dingen van Brouter-web is ook dat je via het “tabelsymbool” kan zien welke data er per wegvak wordt gebruikt en welke costfactor daaruit wordt afgeleid. Hier een voorbeeldje van een wegvak dat in OSM is getagd met traffic_sign=NL:C9. Dat wordt dus niet meegenomen
image

Als je wilt werken op basis van traffic_sign tags, dan zul je zelf aangepaste brouter-databestanden moeten destilleren uit OSM (of vragen of ze traffic_sign voortaan wel in hun standaard-databestanden willen meenemen). Kwam dat eerder tegen in deze discussie :
https://github.com/abrensch/brouter/issues/202#issuecomment-546976355

Het lijkt mij dat dit alleen het geval kan zijn bij de webversie, hier aangegeven.

Ik kan mij voorstellen als je dat in combinatie met OSMand gebruikt en daar wel de traffic_sign in staat, het wel werkt. Dat moet dan verder worden uitgezocht.

Na een melding over de Philipsdam, dit hield in tientallen kilometers omrijden voor de brommobiel. Net na deze discussie.
Kijk wat dat omrijden voor de brommobiel in houd.

Gaat de weg op de schop na 5 juli 2024. Informatie provincie
Met een verkeersbesluit.

In hoeverre de melding geholpen heeft, het gaat veranderen.

De autoweg wordt daar verwijderd en het wordt 80km/h
afbeelding

@TomBadabom

Na een melding is het eindelijk zover, ik werd netjes er op attent gemaakt, dat er verkeersbesluiten zijn genomen.

De parallelwegen zijn straks ook voor brommobiel beschikbaar.
De N331 was alleen van uit het zuiden te gebruiken nu niet meer. Dat was niet logisch.

prb-2024-11285
prb-2024-8853

Al gaat er twee jaar overheen, het heeft zijn nut.

1 Like